حضور خدام رضوی در ۲۸۰ منطقه کم برخوردار خوزستان

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت ۲۹ نفر از خدام آستان قدس رضوی در شهرها، روستا‌ها و مناطق مختلف محروم و کم برخوردار استان خوزستان حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام قاسم سمیری دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان یکشنبه درنشست خبری به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت بیان‌کرد: در قالب کارگروه‌های پنج گانه فرهنگی و هنری، تبلیغات، فضا سازی و اطلاع رسانی، زنان و خانواده، اقشار و اقوام ستاد بزرگداشت دهه کرامت خوزستان؛ برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید ویژه دهه کرامت را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت این ایام در استان برگزار می‌شود افزود: برنامه‌های کارگروه مردمی جشن‌های زیر سایه خورشید با مدیریت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه در اهواز مدیریت می‌شود و برای این منظور بیش از۷۰۰جشن مردمی با هماهنگی این کارگروه در مساجد، حسینیه‌ها، محلات و مناطق عشایری و روستایی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد دهه کرامت خوزستان با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت از روز گذشته در برخی شهرستان‌ها به مناسبت روز دختر آغاز شده افزود: جشن دختران آفتاب در شهر‌های شوش و شادگان از جمله این برنامه‌ها است که با اجتماع بزرگ دختران در این رویداد فرهنگی برگزار شد.

وی از برگزاری هشت مراسم شب شعر کرامت به زبان فارسی و عربی با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر خبر داد و گفت: شهر‌های اهواز، باغملک، شادگان، بندر امام خمینی (ره)، هویزه، باوی، ماهشهر و رامشیر میزبان این رویداد فرهنگی هستند.

سمیری افزود: برگزاری ۱۰ جشن بزرگ با محوریت حجاب و عفاف در همایش دختران آفتاب و با عنوان بهترین دختر دنیا به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهرستان‌های اهواز، شوش، دزفول، شادگان، اندیمشک، باغملک و کارون نیز اجراء می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه فرهنگی و هنری در قالب کتابخوانی، نقاشی، عکاسی و شعر عربی در این ایام افزود: برگزاری ۵۰ کارگاه علمی، آموزشی و هنری در قالب مقاله نویسی، زندگی‌نامه، دیدار با خانواده شاهد و ایثارگر، ارایه ۳۰خدمت کریمانه درقالب خدمات رفاهی و سلامت اجتماعی، اعزام تیم‌های پزشکی رایگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه برنامه‌ریزی شده است.

مدیر ستاد دهه کرامت خوزستان یادآورشد: ثبت نام برای شانزدهمین دوره جشنواره بزرگ سراسری قرآن کریم باعنوان "مُدهامتان " آغاز شده و تا ۳۰ تیرماه تمدید شده است که در ۲ بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی از راه اندازی ۲۸۲ پایگاه قرآنی در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خوزستان خبر داد و گفت: این مهم در راستای تحقق شعار "هرمسجد، یک پایگاه قرآنی" برنامه ریزی شده است.

سمیری ادامه داد: مراسم اختتامیه جشن‌های رضوی با اجتماع و همدلی اقشار مردم با هدف ترویج و گسترش فرهنگ رضوی در روز میلاد امام رضا (ع) در منطقه آریا شهر اهواز برگزار می‌شود.

برچسب ها: خدام رضوی ، دهه کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.