آلمان خطاب به اوکراین: منتظر اف ۱۶ ها در آینده نزدیک نباشید

صدراعظم آلمان با بیان این‌که اوکراین نباید منتظر تحویل جنگنده‌های F-۱۶ در آینده نزدیک باشد، آب سرد را بر سر مقامات کی‌یف ریخت.

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (یک‌شنبه) ضمن ابراز حمایت از طرح آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جت‌های پیشرفته غربی گفت: «اوکراین نباید منتظر تحویل جنگنده‌های F-۱۶ از غرب در آینده نزدیک باشد.»

به گزارش راشاتودی، شولتس در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ در هیروشیمای ژاپن با بیان این‌که «آنچه که با آموزش خلبانان مرتبط است یک پروژه بلندمدت است»، گفت: «ایالات متحده هنوز تصمیم نگرفته است که در پایان این برنامه چه اتفاقی قرار است بیفتد.»

او گفت: «این پروژه پیامی برای روسیه دارد؛ اگر روسیه روی یک جنگ طولانی مدت شرط بندی کند، نمی‌تواند روی بُرد حساب کند.»

شولتس گفت: «با این حال هیچ شانسی وجود ندارد که آلمان در تحویل F-۱۶ به اوکراین شرکت کند. در ابتدا همه می‌دانند که ما حتی چنین هواپیما‌هایی نداریم.»

اظهارات شولتس در حالی است که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد برلین نه ظرفیت آموزش و نه تجهیزات نظامی مناسبی برای مشارکت فعالانه در ابتکار مورد حمایت انگلیس برای کمک به اوکراین برای تامین جت‌های جنگنده درخواستی این کشور را دارد.

«الکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته (شنبه) هشدار داد که تلاش غرب برای ارسال احتمالی جنگنده‌های مدرن به اوکراین «خطرات زیادی به همراه دارد».

آمریکا اعلام کرده است که از تلاش بین‌المللی مشترک برای آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از هواپیما‌های جنگنده مدرن از جمله F-۱۶ حمایت می‌کند. به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، این امر همچنین می‌تواند راه را برای ارسال جت‌های جنگی پیشرفته غربی به اوکراین هموار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
المان ها زرنك هستن جايي كه فايده نداره سرمايه نميذارن ولي همين بي شرف ها به صدام سلاح شيميايي دادن به روي خودشون هم نياوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
از این همه شکست حقارت کی عبرت میگیرید در سوریه یمن افغانستان به رهبری آمریکا با گروه تروریستی داعشتون وآن عظمت و وحشت آفرینی و تسلیحات پیش رفته روز دنیا سر تعظیم فرود آوردید در اوکراین هم بزودی تکرار خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۲۳:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر شما اف-16 به اکراین نفرستید پس ما از کجا اف-16 بدزدیم؟ افغانستان که اف-16 ندارد.
آخرین اخبار