ثبت ۲۱۲ درخواست در سامانه مدیریت پنجره واحد زمین فارس

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در این استان تا کنون ۲۱۲ درخواست به این مدیریت ارسال شده که در حال بررسی و طرح در کمیسیون ذی ربط است.

مجید یعقوبی با اشاره به اینکه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از مهرماه سال گذشته در این استان شروع به کار کرده است، گفت: صدور مجوز تغییر کاربری یک واحد گلخانه ۶۵ هکتاری در شهرستان سروستان از طریق این سامانه به انجام رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه درخواست‌های ناقص متقاضیان جهت تکمیل و رفع نقص به صورت الکترونیک عودت داده می‌شود، گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از طریق مدیریت و نظارت بر ارتباط میان متقاضیان مجوز‌ها و استعلامات حوزه زمین و دستگاه‌های اجرایی، از بروز مفاسدی نظیر جعل اسناد، صدور مجوز‌ها و استعلامات غیر قانونی و اتلاف زمان و هزینه متقاضیان، پیشگیری می‌کند.

یعقوبی با اذعان به اینکه پیشگیری و مقابله هوشمند با پدیده زمین خواری، تخریب اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی و تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی و باغی و همچنین تسهیل تعاملات و نظارت‌های بین دستگاهی با بهره گیری از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین محقق می‌شود، افزود: با این سامانه اجرای صحیح قوانین صدور مجوز‌ها تضمین خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه متقاضیان صدور مجوز تغییر کاربری و واگذاری زمین می‌بایست به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به نشانی iraneland.ir مراجعه و درخواست‌های خود را ثبت کنند، اضافه کرد: بر اساس بخشنامه سازمان امور اراضی کشور درخواست‌های متقاضیان صرفا از طریق این سامانه قابل پیگیری، بررسی و اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار