۳۶ کیلومتر اول قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان سمنان تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

 مجری آزادراه‌های شرق، و شمال شرق و مرکز کشور گفت: در صورت تامین اعتبار یک هزار میلیارد تومانی اجرای این طرح، قطعه در حال احداث و تکمیل ۳۶ کیلومتری واقع در محدوده گرمسار _ سمنان تا پایان سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک خواهد رفت.

اسماعیل احمدی با بیان اینکه قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم به طول ۱۱۴ کیلومتر به صورت شش خطه در حال احداث است، افزود: پس از این ۳۶ کیلومتر اول، محدوده ۶۰ کیلومتری تعریضی نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته احمدی، برای کل مسیر ۱۱۴ کیلو متری قطعه دوم آزادراه حرم تا حرم ۱۲ هزار میلیارد تومان با توجه به افزایش قیمت‌ها اعتبار نیاز است که در صورت تامین، تمام پروژه تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.

مجری آزادراه‌های شرق و شمال شرق و مرکز کشور، این محدوده از آزادراه در استان سمنان را به علت ترافیک زیاد و بروز تصادف‌های متعدد از جمله قطعات مهم این طرح ملی برشمرد و تصریح کرد: هم اکنون ۳۰۰ نفر نیروی کار و ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی در این مسیر در محدوده‌های مختلف در حال فعالیت هستند که به طور متوسط این قطعه از ۱۵ تا ۵۰ پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی با بیان اینکه در این مسیر ۱۱۴ کیلو متری ۴ محدوده تبادل با شهر‌ها در ورودی آزادراه، آرادان، سرخه و سمنان در نظر گرفته شده است، افزود: با توجه به عرض بیش از ۳۹ متری آزادراه، ۱۷ دستگاه پل بزرگ نیز در مسیر در حال احداث است.

احداث آزادراه حرم تا حرم در محدوده استان‌های قم، سمنان، خراسان رضوی با ایجاد دسترسی آزاد راهی به استان تهران و خراسان جنوبی از اوایل دهه ۹۰ آغاز شده بود که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از مسیر حدود یک هزار کیلومتری آن در محدوده قم _گرمسار به بهره‌برداری کامل رسیده است.

با اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های سوخت، کاهش مخاطرات جاده‌ای و افزایش ایمنی سفر، شبکه بزرگراهی جنوب، غرب و شمال کشور به استان‌های شرقی به طور کامل متصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فیروز
۱۴:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ای کاش اون همه پولی روکه به چای دبش برد ونتیجه نگرفتن خرج این ازادراه میشد