ضرورت اعلام وقایع حیاتی در روستا‌ها در موقع مشخص

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید وقایع حیاتی در روستا‌های استان به موقع اعلام شود.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان گفت: اعلام به‌موقع وقایع حیاتی در روستا‌ها ضروری است و دهیاران به این موضوع توجه ویژه داشته باشند تا در مهلت قانونی گزارش‌های لازم را به ثبت احوال ارائه دهند.

او افزود: توجه نداشتن به این موضوع تبعات مختلفی دارد و ممکن است از شناسنامه متوفی سوء استفاده شود.

اهمیت این موضوع تا جایی بود که معاون استاندار خراسان جنوبی در همین جلسه دستور داد با یکی از دهیاران تماس گرفته شود تا اعضای شورا مطمئن شوند ابلاغیه مورد نظر به دست دهیاران رسیده است یا خیر.

طالبی گفت: حصارکشی آرامستان در روستا‌ها نیز باید به طور جدی در دستور کار دهیاران قرار گیرد و اعتبارات لازم از سوی فرمانداری‌ها تأمین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مهاجرت از روستا به شهر را یک معضل در استان برشمرد که منجر به افزایش حاشیه‌نشینی شده و تصریح کرد: این جمعیت ناهمگون در حاشیه شهر مولد آسیب‌هایی هستند که نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

او همچنین با اشاره به اهمیت هویت ایرانی عنوان کرد: در زمینه صدور اسناد هویتی، قانون ملاک است و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند.

طالبی گفت: اطلاع‌رسانی درخصوص سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) نیز اهمیت دارد و باید برای آن طرح ویژه‌ای در نظر گرفته تا از سطوح مختلف اطلاع‌رسانی شود.

معاون استاندار اظهار کرد: نتیجه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از اواخر امسال نمود پیدا می‌کند و باید بتوان تحلیل‌های درستی از آمار‌های موجود ارائه داد.

او گفت: موازنه‌ای بین شرایط اقتصادی و قانون جوانی جمعیت باید ایجاد شود تا مردم در زمینه فرزندآوری دچار تردید نشوند؛ از طرفی اقناع‌سازی نیز در زمینه اجرای صحیح قانون و امتیاز‌های آن باید افزایش یابد.

امیرآبادی زاده مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از نظر شاخص نرخ ولادت در استان‌های کشور، خراسان جنوبی با ۱۷.۹ درصد در رتبه دوم قرار دارد که از میانگین کشوری بالاتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار