اجرای ۸۰۰ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان در دست ساخت و اجرا است.

هاشم علایی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از ۱۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده که از این تعداد ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله فونداسیون تا نصب ماشین آلات در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل می گوید: از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که با ارائه تسهیلات سایر کمکهای لازم به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

او با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال است، گفت: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار در استان اردبیل فعال است که از این تعداد زیرساخت‌های ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی تامین شده و زیرساخت ۲ ناحیه صنعتی موران و اصلاندوز هم در آینده تامین می‌شود.

به گفته علایی، در تمامی شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان سرعین، شهرک و ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده است.

اوکمبود زمین و کمبود اعتبارات عمرانی را ۲ مشکل اساسی توسعه شهرک‌های صنعتی برشمرد و گفت: مشکلات موجود به طور ویژه پیگیری و عملیاتی خواهد شد تا با حرکت چرخه‌های صنعت، شاهد افزایش تولید و اشتغال در استان باشیم.

علایی بخش خصوصی را رمز موفقیت توسعه صنعت استان دانست و می گوید: برای تحقق این هدف مهم، نگاه مدیران باید در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید تعدیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: برای حل مشکلات موجود، نیازمند حمایت همه‌جانبه هستیم و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی و کمک مسئولان و اصحاب رسانه، بتوانیم به توسعه صنعتی استان کمک کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.