۲۰ منطقه مستعد راه‌اندازی کتابخانه سیار در قزوین شناسایی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین از شناسایی ۲۰ منطقه روستایی مستعد راه اندازی کتابخانه سیار در استان خبر داد و گفت: پیگیر تامین اعتبار برای تهیه خودرو و تجهیرات در این رابطه هستیم.

فاطمه محمد بیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین  گفت: هم اکنون ۲۰ منطقه با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در استان شناسایی شده که اعتبارات لازم برای خرید خودرو با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: شناسایی مناطق فاقد کتابخانه با جمعیت قابل توجه به ویژه دانش‌‎آموزی از جمله اقدامات کتابخانه‌های عمومی بوده که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را حل کند.

به گفته این مسوول، استفاده از کتابخانه سیار از جمله سیاست‌های کتابخانه‌های عمومی استان برای پوشش کمبود فضای کتابخانه‌ای است و براین اساس برای نخستین بار اعتبار مناسبی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای خرید خودروی سیار به کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده که در حال رایزنی برای تولید بیشتر خودرو و پوشش دادن آن برای چند شهرستان استان با شرکت‌های سازنده آن هستیم.

محمدبیگی تصریح کرد: برای رفع خلاء در مناطقی که فاقد کتابخانه هستند برنامه‌ای را به صورت کوتاه مدت اجرا کردیم و توسط کتابخانه سیار در حال خدمات‌دهی به این مناطق هستیم.

این مسوول یادآور شد: هر واحد سیار ۱۰ تا ۳۰ روستای استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: برای دریافت و تامین زمین در روستا‌های شاهین تپه، قشلاق، شهرک قدس، نظام‌آباد، نیکویه و حیدریه اقدامات زیادی انجام شده است و رایزنی‌های متعددی با بانک‌ها برای جلب مشارکت در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی‌شان انجام شده است.

محمدبیگی استفاده از ظرفیت راهوران را یکی دیگر از اقدامات در نظر گرفته شده برای خدمات‌رسانی به مناطق فاقد کتابخانه دانست و افزود: در حال حاضر ۴۴ راهور با اشتیاق در این طرح مشارکت دارند و پس از نیاز سنجی‌های انجام شده کتاب‌های مدنظر را به دست مخاطبان روستایی می‌رسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.