نرخ زاد و ولد در استان کمتر از میزان جایگزینی

زنگ خطر جمعیتی در استان مرکزی به صدا درآمد

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر نرخ باروری به طور کلی ۱/۶۵ و استان مرکزی ۱/۲ است.

در نشست اعضای ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان، بر ضرورت اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت تأکید شد.
مدیرکل زنان و خانواده و دبیر ستاد جوانی جمعیت استان مرکزی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در استان داریم ضعف هوشیاری متولیان و مجریان قانون جمعیت است گفت: از سال گذشته در کل جلسات ستاد به بیان تبیین بحران جمعیت پرداختیم.
مفتح زاده افزود: اجرای قانون جمعیت توسط دستگاه‌های متولی باید صورت گیرد و اگر بتوانیم قانون را به همان شکلی که ابلاغ شده اجرا کنیم می‌توانیم جوابگوی احتیاج جوانان و خانواده‌ها که همان فرزندآوری است، باشیم.
مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در این نشست با بیان اینکه کشور در آستانه سالخوردگی است و ۱۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند گفت: همچنان پنجره جمعیتی زاد و ولد در کشور باز است و اگر ظرف مدت ۶ سال آینده از این فرصت استفاده نکنیم، به سرعت به سمت سالمندی پیش می‌رویم که این غیرقابل جبران است.
دکتر جباری با بیان استان مرکزی متأسفانه استان مرکزی جزء استان‌های سالخورده کشور است، افزود: در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور حدود ۶ دهم درصد، نرخ باروری به طور کلی یک مُمیز ۶۵ صدم و استان مرکزی یک مُمیز دو دهم است.

او تأکید کرد: مسئولان در استان بخصوص استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های مکلف در قانون و دستگاه‌های فرهنگ ساز من جمله صدا و سیما، سپاه، بسیج، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات همه دست به دست هم دهند تا برنامه‌ای را برای شرایط خاصی که از نظر جمعیتی است تدبیر کنند تا انشاءلله استان مرکزی قبل از بقیه استانها در سیاه چال جمعیتی قرار نگیرد که جبران آن سخت است.
مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت در ادامه گفت: برای اینکه بتوانیم مسئله جمعیت را حل کنیم علاوه بر ظرفیت‌های دولتی که ملزم به اجرای قانون هستند، به فرهنگ سازی در فضای عمومی و بهداشتی احتیاج داریم.
جباری افزود: در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه خدمات ازدواج آسان و موفق، باروری سالم، ترویج زایمان طبیعی، پیشگیری و درمان ناباروری در حال انجام است و برای پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین تدابیر خوبی اتخاذ شده است.

برچسب ها: جمعیت ، جوانی جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۳ آذر ۱۴۰۲
شما مسولین فقط بلدید چای دبشتونو بخورید وگرنه فرزنداوری کجابود ومشکلات اقتصادی؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
اقتصاد و تورم رسیدگی شود ، ارتباط با کشورهای دنیا بویژه کشورهای قدرتمند برقرار شود و تنها محدود به چند کشور نباشد از نیروهای نخبه و متخصص استفاده شود (تا زمانی که افراد با سهمیه بندی های مختلف بدون توجه به تخصص و اطلاعات به کار گمارده شوند کشور بجای پیشرفت، پسرفت دارد) و ... این موارد که درست شود ازدواج و فرزندآوری هم درست می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
حرفهای تکراری خانه از پای بست خرابه شما بیکاری وتورم را درست کنید نرخ جمعیت بالا می رود همینطور که مملکت پیش می رود آنهایی که ازدواج کردند دارند طلاق میگیرند چه رسد به رشد جمعیت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
باید تورم کنترل بشه . خودبخود مشکلات ازدواج جوانان و معیشت مردم حل میشود بشرط اینکه دولت عزم جدی و راسخ در زمینه نظارت بر قیمت ها داشته باشد مردم یه مرغ نمی توانند تهیه کنند جوان بیکار چطوری ازدواج کنه وبچه هم بیاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟