جشن‌های زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت دهه کرامت در خراسان جنوبی با حضور خادمان حرم رضوی از فردا سوم خرداد آغاز می‌شود.

شانزده سال است که در ایام دهه کرامت مردم خراسان جنوبی میزبان خدام حرم رضوی در قالب جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید هستند.

امسال با استقبال از خدام بارگاه رضوی در فرودگاه شهید کاوه بیرجند، از فردا عطر حرم امام رضا (ع) یک بار دیگر فضای خراسان جنوبی را معطر می‌کند و کاروان خادمان حرم رضوی از سوم تا دهم خرداد با حضور در ۱۱ شهرستان و ۵۰ شهر و روستای استان فضای معنوی در نقاط مختلف استان ایجاد می‌کنند.

به گفته عرب زاده دبیر شانزدهمین جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خراسان جنوبی، جشن‌های مردمی دهه کرامت با حضور خادمان بارگاه ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در قالب کاروان خدام حرم رضوی برگزار می‌شود.

او افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خدام رضوی در همه زندان‌ها، پادگان‌ها و مراکز نظامی، دفتر ائمه جمعه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان حضور می یابند.

عرب زاده با اشاره به اینکه کاروان خدام بارگاه منور ثامن‌الحجج (ع) در قالب دو گروه و هر گروه شامل یک روحانی و سه خادم حامل پرچم، قاری و مداح است، ادامه داد: جشن محوری و موعد عاشقان امام هشتم (ع) در استان روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ساعت ۱۶:۳۰ در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار می شود.

او با بیان اینکه بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه ایام دهه کرامت در قالب جشن‌های زیر سایه خورشید در استان برگزار می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ زیارت از راه دور، کاربردی سازی سبک زندگی رضوی و ایجاد فضای معنوی و شور و نشاط اجتماعی از اهداف مورد نظر در این زمینه است.

برچسب ها: خدام رضوی ، دهه کرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار