یقطین:

فضای گفتمان‌سازی برای جوانی جمعیت فراهم شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تأکید بر حرکت به سمت گره گشایی ذهنی برای جوانی جمعیت، گفت: در سطح کشور باید فضای گفتمان سازی برای جوانی جمعیت فراهم شود.

زهرا یقطین در نشست با دانشجویان خواهر بسیجی دانشگاه‌های شهر شیراز به طرح‌های مختلف حوزه زنان اشاره کرد و گفت: در مورد جوانی جمعیت نباید فرصت‌ها را از دست دهیم چرا که در صورت رفتن جامعه به سمت پیری، نیروی جوانی نیست که زیرساخت‌های حوزه نشاط و رفاه را برای استفاده فراهم کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به ضعف دانش و امکانات مالی در حوزه جوانی جمعیت، گفت: بخشی از وام‌های تسهیلات فرزندپروری و حتی وام‌های زوج‌های نابارور هم به صورت اندک اختصاص داده شد.

یقطین در ادامه با اشاره مباحث مسکن و واگذاری ۲۰۰ متر زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا از آبان ۱۴۰۰، یادآور شد: استان فارس با تدبیر استاندار محترم نسبت به سایر استان‌ها در این زمینه پیشتاز بوده است.

او گفت: در شهر شیراز با مشکل مواجه شدیم که برای حل آن، زمین‌های اطراف اکبرآباد مدنظر قرار گرفت چرا که در شهر شیراز به سمت مرتفع سازی پیش رفته است و از دی ماه سال قبل تاکنون ۱۸۰ پرونده مشخص شده که زمین فرد در چه مکانی باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به برگزاری موفق طرح جت، بیان کرد: این طرح به عنوان بزرگترین جشنواره تبیین موضوع عفاف و حجاب در سطح کشور در حوزه دانش آموزی شناخته شده است.

یقطین گفت: در طرح جت به دنبال ایجاد حلقه‌های میانی مدرسه بودیم.

او با بیان اینکه حدود چهار هزار تیم دختر و پسر در طرح جت مشارکت کردند، یادآور شد: این افراد به عنوان آینده سازان جامعه، در متوسطه اول سرمایه گذاری کردیم تا به شبهات مربوط به حجاب مسلط شوند.

در این نشست دانشجویان بسیجی خواهر و جانشینان خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهر شیراز سئوالات و مطالبات خود را از مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار