آبرسانی به ۳۴۹ روستا در کرمانشاه

نماینده قرارگاه نجف اشرف گفت : در استان کرمانشاه ۳۵ پروژه در ۱۴ شهرستان در دست اقدام داریم که مرحله اول ۳۴۹ روستا انجام می‌شود.

حسن زاده نماینده قرارگاه نجف اشرف در نشست بررسی مشکلات حوزه آب شهرستان پاوه با اشاره به آزادسازی خرمشهر گفت : این ایام، ایام ارزشمندی است چرا که عملیات الی بیت المقدس غرور افرین بود.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی در سه مقطع استکبار جهانی، و صدام به جد متزلزل و مستاصل شدند که عکس العمل متفاوتی در دنیا رخ داد، که یکی از آن مقاطع عملیات الی بیت المقدس بود.

وی ادامه داد: استحکامات خوب دشمن در شهر خرمشهر بکار گرفته شده بود و بنا به استحکامی که در خرمشهر ایجاد کرده بودند ازادسازی و فتح آن را غیر ممکن می‌دانستند، دشمن به زرس قاطع می‌گفتند اگر خرمشهر را ازاد کنید کلید بصره را به شما خواهیم داد.

وی اضافه کرد: اما رزمندگان ما بدون سلاح و با ایمان و اعتقاد توانستند این عملیات را رقم بزنند و خرمشهر را ازاد کنند.

وی با اشاره به عملیات آبرسانی به شهرستان پاوه گفت: بزرگترین طرح و پروژه عمرانی در کشور و در تاریخ ایران رقم می‌خورد و حدود یک سال است از این اقدام ارزشمند تفاهم سپاه و وزارت نیرو می‌گذرد بحمد الله عملکردی تاکنون رقم خورده است که این ثمرات را در این مدت کوتاه بر جای گذاشته است.

حسن زاده ادامه داد: تلاش‌ها با این حجم کار انجام می‌شود و این همزبانی و همدلی در این مدت کوتاه شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: ان شاالله بنا است آبرسانی به ۲۰ هزار روستا در کل کشور انجام شود، در مرحله اول با این نارسایی و فراز و فرود‌هایی که وجود دارد، اما خوب عمل شده است و نشان دهنده عزم و اراده مستحکمی است که پای کار آمده ایم.

سردار حسن زاده گفت: در استان کرمانشاه ۳۵ پروژه در ۱۴ شهرستان در دست اقدام داریم که مرحله اول ۳۴۹ روستا انجام می‌شود که مجموعه نیروی زمینی سپاه ۱۸۳ روستا و سپاه استان ۱۶۶ روستا با حجم کاری ۷۰ درصد انجام می‌دهند و اعتبار کلی در مرحله اول ۳۱۴ میلیارد تومان است.

وی افزود: در نیروی زمین بیش از ۴۵ درصد پیشرفت اجرایی، خطوط انتقال شبکه توزیع ۱۵۵ کیلومتر، ۲۷ مخزن و ۵۸۰۰ مترمکعب مخزن، ۳ ایستگاه پمپاژ و راه‌های دسترسی انجام و ساخته شده است.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد عملیات انجام شده در استان کرمانشاه سخت و سنگی است و دسترسی‌ها با مشکل مواجه می‌شود در شهرستان پاوه هم به وفور با توپوگرافی خشن مواجه شده ایم.

نماینده قرارگاه نجف اشرف اضافه کرد: پروژه خط انتقال نودشه یکی از کار‌های ارزشمندی است که انجام شده است و محل مخزن آن هم با ان حجم سخت و سنگی بوده است.

وی از افتتاح برخی از پروژه‌ها در اینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مجتمع روستای تین، سه روستای گیلان غرب، روستا‌های روانسر و روستای لاران پاوه اماده بهره برداری هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار