هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی تاسیس می‌شود

معاون آموزش متوسطه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تاسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی خبر داد.

با حضور محمدمهدی کاظمی تفاهم‌نامه همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضاء شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این آیین گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تربیت نیروی کار حرفه‌ای، ارتقای مهارت نیروی انسانی، ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح ملی و بهبود مستمر فضای کسب وکار همسو با توسعه و گسترش و اعتبارسنجی به آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی با توجه به راهکار ۶ سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش امضا شد.

کاظمی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه اظهار کرد: براساس این تفاهم‌نامه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در همه مناطق عملیاتی صنعت پتروشیمی تاسیس خواهد شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر از موضوع‎های مهم دنیا است و خلاء نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف وجود دارد که آموزش و پرورش با هدف کم‌کردن فاصله بازار کار و آموزش، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به منظور کاربردی‌تر شدن در جوار کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی هنرستان‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش متناسب با نیاز صنعت پتروشیمی بتوانیم از فرصت ایجاد شده برای آموزش نیروی انسانی بهره ببریم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰ هنرستان در جوار کارخانجات تاسیس شد که گامی بلند در راستای آموزش در محیط کار و تامین نیروی انسانی ماهر برای صنایع مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار