اتصال بیش از ۶ هزار خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت:بیش از ۶ هزار خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۶ هزار و ۳۳۶ خانوار استان با پوشش جمعیتی ۱۹ هزار و ۸۸۶ نفر با احداث یا ارتقای ۷۶ سایت روستایی با فناوری نسل سوم، از سال گذشته تاکنون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

جعفر مُطلب‌زاده افزود:از  این تعداد ۷۰ سایت را اُپراتور همراه اول احداث یا ارتقا داده و ۶ سایت نیز توسط اُپراتور ایرانسل راه‌اندازی شده است.

او با بیان‌اینکه با احداث یا ارتقای سایت‌های روستایی با استفاده از فناوری نسل سوم از ابتدای سال گذشته تاکنون ۸۶ روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند، گفت: زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستا‌ها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره مندی روستا‌های استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت افزود: روند اتصال روستا‌های استان از محل بودجه USO (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و برنامه‌ریزی لازم برای اتصال ۱۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.

او اضافه کرد: ۱۱۳ خانوار استان با پوشش جمعیتی حدود ۳۸۰ نفر نیز امروز با احداث ۲ سایت روستایی با فناوری نسل سوم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

مُطلب‌زاده بیان کرد: با احداث این سایت‌ها، روستا‌های طاهرآباد از توابع نطنز، هزار جریب از توابع بوئین و میاندشت و کمران از توابع شهرستان فریدونشهر به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

او خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهر‌های استان اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای این استان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.