آغاز آبرسانی پایدار به هفت منطقه ییلاقی عشایری قزوین

 رئیس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: آبرسانی پایدار به هفت منطقه ییلاقی عشایری استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور آغاز شد.

سعید ابیت رئیس اداره امور عشایر استان قزوین با بیان اینکه آبرسانی پایدار به هفت منطقه ییلاقی عشایری استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور آغاز شده است، گفت:طرح‌های آبرسانی یاد شده با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح به مناطق ییلاقی مورد استفاده عشایر در شهرستان‌های قزوین، بویین زهرا و تاکستان آبرسانی خواهد شد.

این مسئول گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در قزوین و مشکلات به وجود آمده برای عشایر استان در تامین آب شرب انسان و دام، طرح‌های مذکور با عملیات اجرایی شامل بهسازی چشمه، تامین منبع ذخیره آب و لوله کشی و ساخت آبشخور دام عملیاتی شده است.

وی افزود: با ادامه روند تخصیص منابع اعتباری مصوب سفر رئیس جمهور عملیات مذکور در سایر نقاط عشایری استان قزوین که دارای مشکل تامین آب هستند، اجرا می‌شود.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می‌کنند که شغل اصلی آن‌ها دامپروری (دام سبک) است.

از مهم‌ترین اقوام عشایری استان قزوین می‌توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می‌کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می‌کنند، اشاره کرد.

بخشی از اقوام عشایری استان قزوین نیز لک و لر بوده و در بخش‌های کوهین و طارم سفلی ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار