در قالب طرح مانا صورت می‌گیرد؛

مشارکت نوجوانان دانش آموز در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از مشارکت ۳۹۰ دانش آموز در طرح مانا به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران برای پنجمین سال متوالی در استان اجرا شد و پارسال ۳۹۰ نوجوان دختر و پسر در آن مشارکت کرده اند.

او افزود: طرح مانا در گروه سنی نوجوانان به دلیل تأثیر همسالان بر یکدیگر اجرا می‌شود و علاوه بر ارتقای دانش و آگاهی، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام‌های پیشگیری، شناخت مسائل، مخاطرات و چالش‌های اولویت دار را ایجاد می‌کند.

شرفی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این طرح ارائه راه حل‌های خلاقانه برای حل مسائل و طراحی طرح های کوچک همیاری به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که مشارکت قشر نوجوانان در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: پارسال ۳۹۰ نوجوان دختر و پسر در ۲۳ گروه برای اجرای این طرح در شهرستان‌های مختلف مشارکت کردند و تواستند حمایت‌هایی از سایر ادارات نیز جلب کنند که طرح های پیشنهادی این نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده است.

او با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه اجرای بهتر طرح مانا گفت: به توجه به محدودیت اعتبارات از طریق جذب شرکای اجتماعی به دنبال اجرای گسترده‌تر این طرح هستیم تا جامعه هدف بیشتری را بتوان پوشش داد.

شرفی گفت: همچنین در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی همچون همیاران سلامت اجتماعی، پایگاه سلامت اجتماعی، پیشگیری از خودکشی، مشارکت اجتماعی نوجوانان، خودمراقبتی زنان و دختران، توانمندسازی خانواده محور، همیار مادر و کودک و رصد آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.