استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت‌های ویژه منطقه مغان در استان، نگاه ملی به این منطقه را ضروری دانست.

سید حامد عاملی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه منطقه مغان در استان، نگاه ملی به این منطقه را ضروری دانست و گفت: پایاب سد خداآفرین، یکی از ظرفیت‌های منطقه مغان است که بهره‌برداری از آن موجب افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی و تولید سالانه ۱۵هزار میلیارد تومان ثروت خواهد شد.

استاندار اردبیل در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: منطقه مهم مغان استان اردبیل یک ظرفیت بسیار ویژه ملی است و نگاه‌ها به این ظرفیت ویژه نیز باید فرا استانی و ملی باشد.

عاملی افزود: پایاب سد خداآفرین، یکی از ظرفیت‌های منطقه مغان استان اردبیل محسوب می‌شود که بهره‌برداری از این پایاب سد نیازمند اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی است که در صورت فعال‌سازی این ظرفیت ویژه، محصولات کشاورزی استان یک میلیون تن افزایش پیدا کرده و منجر به خلق ثروت سالانه به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد شد و در نتیجه تولید ناخالص استان افزایش و شکاف موجود در سرانه درآمد استان به‌شکل محسوسی کاهش خواهد یافت.

او تصریح کرد: تأمین اعتبار لازم برای بهره‌برداری از پایاب سد خداآفرین به‌صورت نوین در حال بررسی است و این موضوع به اطلاع رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور رسانده شده و البته در سال گذشته به این پروژه اعتباری افزون بر ۷۵۰میلیارد تومان تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.