شاخص کیفی هوای کرمانشاه ۹۵ است

رئیس سازمان محیط زیست کرمانشاه عدد شاخص کیفی هوای کرمانشاه را ۹۵ اعلام کرد.

احد جلیلیان رئیس سازمان محیط زیست کرمانشاه عدد شاخص کیفی هوای کرمانشاه را ۹۵ اعلام کرد و گفت : از تعداد ۹ ایستگاه در سطح استان شاخص هوای کنگاور ۱۵۶ که شرایط ناسالم و هشدار را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان محیط زیست کرمانشاه افزود: وزش باد سبب غبارآلود شدن نقاطی از استان شده است و از طرفی صنایع آلاینده بر این مسئله افزوده شده است.

وی گفت: یقیناً صنایع بسته به نوع فعالیت خود آلودگی‌هایی را ایجاد می‌کنند، اما قانون گذار در حوزه محیط زیست برای هر نوع آلودگی یک شاخص و استانداردی معرفی کرده که اگر میزان آن از عدد شاخص مورد نظر فراتر نباشد آلودگی آن واحد از لحاظ محیط زیست قابل قبول است.

جلیلیان تصریح کرد: اعداد ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه ۹۵، اسلام‌آبادغرب ۷۸، پاوه ۸۸، قصرشیرین ۸۰ و کنگاور ۱۵۶ می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه شاخص عدد ۱۰۰ تا ۱۰۵ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به شمار میرود، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند. سایر افراد نیز با استفاده از ماسک مناسب و در مواقع ضروری خارج شوند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار