مطالعات پایه طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین آغاز شد

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز مطالعات پایه طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین از محل مصوبات سفر رئیس جمهور خبر داد.

حمیدرضا تبسمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: اجرای مطالعات یاد شده به منظور اجرای طرح‌های مربوط به احیا و پایدارسازی دشت قزوین انجام می‌شود که لازمه پایداری فعالیت‌های کشاورزی است.

وی اضافه کرد: موضوع احیا و پایدارسازی دشت قزوین یک طرح مصوب در سفر رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به استان قزوین بوده است.

تبسمی همچنین گفت: طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین در نظر دارد تا با انجام یکسری فرآیند‌های ساختاری و کارکردی بتواند زمینه ساز تحول بخش کشاورزی باشد به طور نمونه در حوزه آب و تامین آن مطالعات لازم انجام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: درجریان سفر رئیس جمهور به قزوین در سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های کشاورزی استان درنظر گرفته شد که از این میزان حدود هار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه آب و خاک اختصاص دارد که اجرای آن‌ها منجر به تقویت و کمک به احیای دشت قزوین خواهد شد.

دشت قزوین با بیش از ۴۵۰ هزار هکتار مساحت از دشت‌های برتر کشور در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود.

 
  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.