معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

برگزاری آزمون نهایی برای ۹۱۰ هزار دانش آموز

کاظمی گفت: ۹۱۰ هزار دانش آموز پایه دوازدهم درسراسر کشور در آزمون های نهایی امسال شرکت می کنند .

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با حضور در سه حوزه  امتحان نهایی کرج با بیان اینکه طراحی سوالات آزمون  در فضای کاملاً قرنطینه انجام و سوالات یک روز قبل از برگزاری آزمون‌ها به  استان ها با کد رمز شده ابلاغ می شود، گفت:  با این روش امکان لو رفتن سوالات قبل از برگزاری آزمون وجود ندارد
کاظمی افزود با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امتحانات نهایی امسال متفاوت با سال‌های گذشته است. 

او با بیان اینکه سهم سوابق تحصیلی برای سال ۱۴۰۲، سهم ۴۰ درصدی با تاثیر قطعی برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم است، گفت: سهم سوابق و نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد می‌رسد و در سال ۱۴۰۴ برای امتحانات نهایی پایه یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می‌رسد.

کاظمی با اشاره به اینکه  از سال ۱۴۰۵ و بعد از آن نیز سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را خواهیم داشت، ادامه داد: به این ترتیب از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهند داشت زیرا در سال ۱۴۰۵ باید سابقه تحصیلی پایه دهم و یازدهم و دوازدهم را داشته باشند و تلاش سه ساله آن ها در پذیرش دانشگاه با سهم ۶۰ درصدی اثرگذار خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: سوابق تحصیلی نمرات مجموعه دروس امتحانات نهایی است که به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود، سوالات و زمان برگزاری در همه کشور یکسان است. 

کاظمی با بیان اینکه  امتحانات از سی و یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد نیز این آزمون‌ها ادامه خواهد داشت گفت امروز سومین آزمونی است که در فضای کاملاً آرامش بخشی وبدون هیچ مشکلی  برگزارشده است.

او گفت از اواخر سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی و زیرساخت های لازم  برای برگزاری  این آزمون فراهم شده و با مشارکت همه مسئولان و همچنین وزارت کشور و استانداران  توانستیم آزمون را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل اموزش وپرورش استان البرز با اشاره به برگزاری آزمون نهایی در  ۱۳۴ حوزه اجرای آزمون نهایی پایه دوازدهم گفت  حدود ۳۰ هزار داوطلب دراستان دراین آزمون شرکت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.