آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جت‌های اف-۱۶

دولت انگلیس اعلام کرد ۲۰ خلبان اوکراینی در زمینه استفاده از جت‌های اف-۱۶ در انگلیس آموزش می‌بینند.

"فارن پالسی" به نقل از سخنگوی دولت انگلیس گزارش داد حدود ۲۰ خلبان اوکراینی آموزش‌های اولیه را درباره کار با جت‌های جنگنده اف-۱۶ در انگلیس دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس از واشنگتن، این نشریه به نقل از این مقام اعلام کرد: این آموزش اولیه خلبانان اوکراینی روی زمین خواهد بود که پس از آن برای آموزش‌های خاص‌تر اف-۱۶ آمادگی خواهند داشت.

با این حال، جزئیاتی درباره زمان آغاز آموزش ارائه نشده است.

سخنگوی ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پیشتر در گفتگو با تاس اعلام کرد این کشور به ارائه هر چه زودتر حمایت رزمی هوایی به اوکراین متعهد است.

بیست و یکم ماه مه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری پس از اجلاس گروه هفت در هیروشیما ژاپن اعلام کرد غرب، آموزش خلبانان اوکراینی را درباره استفاده از هواپیما‌های نسل چهارم از جمله اف-۱۶ آغاز خواهد کرد.

از سوی دیگر، به گفته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، واشنگتن در ماه‌های آینده با متحدان خود درباره این که کدام کشور‌ها جت‌های جنگنده اف-۱۶ به کی یف بفرستند، گفتگو خواهد کرد.

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده امروز پنجشنبه (۲۵ مه) ابراز امیدواری کرد آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جت‌های جنگنده اف-۱۶ ساخت آمریکا در هفته‌های آینده آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار