حمایت شورای همکاری خلیج فارس از تلاش‌ها برای پایان جنگ یمن

شورای همکاری خلیج فارس بر حمایت خود از تمامی تلاش‌ها با هدف پایان دادن به جنگ در یمن بر اساس اصول سه گانه تأکید کرد.

این اظهارات در جریان دیدار جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری و احمد عوض بن مبارک، وزیر امور خارجه دولت وابسته به عربستان در یمن در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض بیان شد.

میدل ایست به نقل از «آناتولی» نوشت: البدیوی و بن مبارک در این دیدار درباره تحولات اوضاع یمن و چالش‌های اقتصادی و توسعه‌ای که دولت یمن با آن روبه رو است، و نیز برخی از موضوعات مورد توجه مشترک گفتگو کردند.

البدیوی بر موضع قاطع شورای همکاری در حمایت از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و دولت آن، و تمایل شورا به وحدت و ثبات یمن تاکید کرد.

وی همچنین بر حمایت از تمامی تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی با هدف پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در یمن مطابق با اصول ۳ گانه و تلاش بیشتر در ارائه ابعاد حمایتی و کمک‌ها و کاهش آلام انسانی تاکید کرد.

منظور از اصول ۳ گانه، طرح شورای همکاری (۲۰۱۱)، نتایج گفت و گوی ملی یمن (۲۰۱۳)، و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

این منبع افزود: بن مبارک از حمایت شورای همکاری از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و نیز کمک‌های بشردوستانه توسط این شورا به مردم یمن قدردانی کرد.

پیشتر، وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش یمن در پیامی تاکید کردند فرصت‌ها درحال از دست رفتن است و ممکن این آخرین فرصت ائتلاف متجاوز برای صلح باشد.

آمادگی یمن برای صلح درحالی است که ائتلاف متجاوز به این کشور همچنان به یمن حمله می‌کند و به محاصره مردم آن ادامه می‌دهد. در مقابل، اما مقامات یمنی و فرماندهان آن هشدار می‌دهند در صورت تداوم این وضعیت آن‌ها نیز حمله به خاک دشمنان ملت یمن را از سر خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار