لزوم تجهیز ادوات کشاورزی به امکانات ایمنی و روشنایی برای تردد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان بر لزوم تجهیز ادوات کشاورزی به امکانات ایمنی و روشنایی برای تردد تاکید کرد.

سرهنگ محمود شهرکی گفت: تردد ماشین آلات کشاورزی در نیمه اول سال برای انجام اعمال کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در استان گلستان افزایش می‌یابد و این موضوع متاسفانه به دلیل رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی برخی صاحبان این ادوات، موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.

رئیس پلیس راه گلستان بیان کرد: تردد این ادوات اگرچه در روز هم به دلیل کندی در حرکت موجب بروز ترافیک در برخی از جاده‌ها می‌شود، اما تردد آن‌ها در شب به دلیل نداشتن تجهیزات مورد نیاز مانند چراغ و چشمک زن، خطرات بیشتری برای رانندگان عبوری در این مسیر‌ها دارد.

او افزود: مسیر عبور این ماشین آلات اغلب جاده‌های فرعی استان است که متاسفانه فاقد سیستم روشنایی بوده و از سوی دیگر برخی از ادوات کشاورزی مانند تراکتور و کمباین هم فاقد هرگونه تجهیزات روشنایی هستند و از دور برای رانندگان محرز نیست که وسیله‌ای نقلیه در جاده در حال تردد است.

شهرکی خطاب به رانندگان وسایل نقلیه از جمله ادوات کشاورزی گفت: دیدن و دیده شدن در چرخه ترافیک برای تمام وسایل نقلیه و حتی عابران در شب‌ها بسیار حیاتی و لازم است و مردم نباید با حرکت دادن وسایل نقلیه فاقد چراغ و سیستم روشنایی جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

رئیس پلیس راه استان گلستان گفت: با توجه به افزایش تردد انواع ادوات کشاورزی همزمان با فصل برداشت محصولات در راه‌های برون شهری، ایمنی تردد این ادوات و سایر وسایل نقلیه به چندین علت به خطر خواهد افتاد.

او گفت: نداشتن آگاهی کافی رانندگان از مقررات راهور و تردد ادوات کشاورزی به علت نداشتن گواهینامه در حداکثری از جمعیت آنان، ناهمگونی سرعت حرکت این ادوات با سایر وسایل نقلیه باری و مسافری و نداشتن منابع نوری در عقب برای دیده شدن و در جلو برای دیدن در تردد‌های شبانه از جمله این خطرات است.

شهرکی در ادامه از مالکان و رانندگان ادوات کشاورزی خواست تا در هنگام تردد در شب حتماً از سالم بودن سیستم روشنایی اطمینان خاطر داشته باشند و در عقب یدک متصل به این ادوات از برچسب‌های شب نما برای بهتر دیده شدن و جلوگیری از برخورد سایر وسائل نقلیه به آن‌ها استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار