لزوم توسعه فضا‌های گلخانه‌ای و مدیریت مصرف منابع آبی

فرماندار بروجن گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی این شهرستان خارج از چرخه تولید قرار دارد.

کرمی فرماندار بروجن به خشکسالی‌های سال‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون ۵۰ درصد زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجن خارج از چرخه تولید قرار دارد و به همین دلیل احداث سه مجتمع در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان بروجن افزود: از این سطح ۲۲ هزار هکتار کشت می‌شود و ۱۸ هزار هکتار از چرخه تولید خارج شده است.

فرماندار بروجن به اختصاص سالانه ۲۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجن شامل هفت هزار هکتار زمین دیم و ۱۵ هزار هکتار زمین آبی به کشت انواع محصولات اشاره و تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و توسعه گلخانه‌ها در شرایط کنونی لازمه اصلی بخش کشاورزی به‌ویژه در این شهرستان به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی توسعه فضا‌های کشت گلخانه‌ای را باعث صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع آب، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، استفاده مطلوب از زمین، بهبود وضعیت معیشت خانوار‌ها و رشد تولیدات کشاورزی دانست و یادآور شد: به‌همین منظور احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در شهر‌های بروجن، گندمان، بلداجی و نقنه این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

کرمی اظهار داشت: در این راستا مجتمع گلخانه‌ای گندمان با ۳۵ سرمایه‌گذار آماده کلنگ‌زنی، مجتمع گلخانه‌ای نقنه با ۲۰ هکتار وسعت در حال زیرسازی و مجتمع گلخانه‌ای بلداجی در مرحله برگزاری فراخوان و سپس اهلیت‌سنجی متقاضیان واجد شرایط سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به بارش‌های مطلوب سال‌زراعی جاری گفت: این بارش‌ها جبران کمبود‌های ناشی از خشکسالی‌های ۱۲ سال گذشته را نکرده و در این سال‌ها ذخیره آبی فراوانی از دست رفته است و به‌همین علت هم‌اکنون دشت‌های بروجن، فرادنبه و سفیددشت ممنوعه‌بحرانی و دشت‌های گندمان و بلداجی ممنوعه شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار