جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آغاز دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی با دعوت از ۶۰ عکاس خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مراسم افتتاح دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار استان گفت: در مدت ۴ روز برگزاری این جشنواره ۶۰ عکاس که ۱۰ عکاس از خراسان جنوبی هستند، جاذبه‌های استان را در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قاب دوربین ثبت می کنند.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی بیش از هزار و ۱۰۰ جاذبه گردشگری دارد که ۵ اثر ثبت جهانی و ۴ اثر هم در حوزه کاروانسرا‌ها در نوبت ثبت در یونسکو قرار دارد، افزود: بیشتر این جاذبه‌ها برای مردم جهان و حتی ایران ناشناخته است و امیدورایم با برگزاری این جشنواره جاذبه‌های بی نظیر استان بیش از گذشته معرفی شود.

فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم با اشاره به اینکه برخلاف تصور برخی، استان کویری خراسان جنوبی دارای آثار تاریخی فراوانی است که بیانگر میراث و تمدن منطقه است، از عکاسان خواست: صحنه‌هایی بیادماندنی از این آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری خلق کنند تا برای قرن‌ها به یادگار بماند.

او افزود: امروز استکبار جهانی با غول رسانه ای، صحنه‌هایی به رخ مردم می‌کشد که پر از دروغ است و این رسالت هنرمندان است که واقعیت‌ها را سالم و دور از دسترس معاندان به آیندگان معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار