ضعف اعتقادی و ایمانی از ریشه‌های بدحجابی است

امام جمعه اهواز گفت: دشمن عفاف و حجاب را نشانه گرفته و ضعف اعتقادی و ایمانی از ریشه‌های بدحجابی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی (ره)، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از مسائل مهمی که موجب تحکیم خانواده و در صورت عدم رعایت آن سبب تزلزل کانون خانواده می‌شود، توجه به عفاف و حجاب است.

او با اشاره به این‌که دشمن عفاف و حجاب را نشانه گرفته است، ادامه داد: عفاف و حجاب حاصل ظهور و بروز عملی دو مهم "حیا و غیرت" است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه "حیا و غیرت" از پایه و نشانه‌های ایمان به حساب می‌آید، افزود: بدون این دو، ایمان ذره ذره متزلزل می‌شود، چرا که غیرت لازمه ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه ضعف اعتقادی و ایمانی از ریشه‌های بد حجابی است، گفت: ضعف شخصیتی و هویتی، تربیت نادرست در خانواده و اجتماع، وجود برخی شبهات، برداشت‌های غلظ از آزادی و حقوق زنان، تفاخر و اظهار غنای مالی، مدگرایی، عدم اجرای کامل و نظارت بر اجرای قانون، عدم الگودهی مثبت، لجاجت و عناد، ساخت سوژه سیاسی، موج سنگین رسانه‌های معاند و غرب از دیگر ریشه‌ها است.

او با توصیه مردم به توجه به سه ماه حرام، گفت: این ماه‌ها فرصتی برای استفاده و بهره‌مندی جاماندگان از سه ماه شریف رجب، شعبان و رمضان است.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به عوامل دوری انسان از خداوند متعال، ادامه داد: استغفار و زیارت از دور و نزدیک امام رضا (ع) در این ماه بسیار سفارش شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با تأکید بر عمل به وظیفه مسئولان و مردم در حوزه بی‌حجابی، گفت: مردم، بی اعتنایی تا کی؟ انقلاب اسلامی از مساله حجاب کوتاه نخواهد آمد، مردم باید تذکر زبانی خودمان را داشته باشیم و گمان نکنیم که اثر ندارد.

او با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند حماسه فتح خرمشهر تمام شدنی نیست و خرمشهر‌ها در پیش داریم، ادامه داد: عرصه سخت افزار و نرم افزار فرهنگی از جمله عرصه‌هایی است که نیازمند روحیه فتح خرمشهر‌ها باشیم، همانگونه که مدافع حرم داشتیم، امرو نیز باید مدافع حریم عفاف و حجاب داشته باشیم.

امام جمعه اهواز با گلایه از مسأله تورم، گفت: در زمینه کالا‌های خانگی دست دلالان کوتاه و نظارت افزایش پیدا کند، اشتغال، مسکن و ازدواج سه اولویت مهم پیش‌روی مسئولان باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.