رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

پیگیری روند توسعه سواحل مَکران تداوم دارد

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: اقدام‌هایی مطلوب و قابل توجه در سواحل مَکُران در حال انجام است و روند توسعه این سواحل را به عنوان نهاد نظارتی پیگیری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از پایانه نفتی انتهای خط لوله گوره به جاسک گفت: بخشی از این اقدام‌ها در زمینه نفت، پالایشگاه‌ها، پتروپالایشگاه‌ها و سکو‌های نفتی است که البته گاهی تحت شعاع کار‌های انجام نشده و یا اقدام‌های خلاف و اشتباه گذشته قرار گرفته است.

او با بیان اینکه این موضوع‌ها را باید بررسی کرده و جمع‌بندی آن‌ها را در آینده اعلام می‌کنیم، گفت: برای بررسی چند موضوع از طرف کمیسیون اصل ۹۰ به استان هرمزگان آمده‌ایم و روز گذشته بازدیدی از جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک انجام دادیم.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: فردا شنبه نیز بازدیدی در زمینه بنادری که در منطقه هرمزگان وجود دارد و همچنین پالایشگاه‌هایی که پیش بینی شده، خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمانفر گفت: پرونده‌ای در خصوص موضوع زندان‌ها داشتیم که همکارانم بازدیدی از زندان بندرعباس انجام می‌دهند.

او گفت: هر کدام از این‌ها براساس مسائل جاری کشور بوده و به عنوان نهاد نظارتی باید آن‌ها را پیگیری کنیم و گزارش همه این مسائل را در آینده خدمت مردم خواهیم داد.

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ در برنامه سفر سه روزه به هرمزگان، روز گذشته در نخستین روز به بازدید از زیرساخت‌ها و تاسیسات شهری جزیره ابوموسی پرداخته و سپس در نشست شورای اداری استان نیز شرکت کردند.

امروز جمعه نیز اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عازم شهرستان جاسک شدند و از زیرساخت‌های حوزه انرژی شرق استان بازدید کردند؛ بازدید از بنادر شهید باهنر و شهید رجایی و بازدید از پالایشگاه‌ها و برخی مراکز صنعتی استان از دیگر برنامه‌های اعلام شده کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به هرمزگان است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در این سفر، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

مَکُران از نظر تاریخی سرزمینی ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان است که در طول خلیج عمان از رأس‌الکوه در غرب جاسک تا جنوب غربی ایالت بلوچستان پاکستان گسترده است.

بار‌ها در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین برخی از فرماندهان نظامی ارشد در سال‌های اخیر به توسعه سواحل مکران که نقطه اتصال کریدور شمال- جنوب است، مورد تاکید قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.