برداشت بیش از ۲ هزار تن توت فرنگی در گیلان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: باغداران گیلانی امسال بیش از ۲ هزار تن انواع توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز در استان برداشت کنند.

منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه برداشت توت فرنگی از فضا‌های باز استان نیز آغاز شده گفت: برداشت توت فرنگی تا پایان خرداد ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در مجموع ۲ هزار و ۱۹ تن توت فرنگی گلخانه‌ای و فضای باز استان به ارزش ۱۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برداشت شود.

 وی افزود: گیلان ۱۳ و نیم هکتار گلخانه و ۱۲۸ هکتار فضای باز توت فرنگی دارد که پیش بینی شده گلخانه داران ۹۹۵ تن و باغداران توت فرنگی هزار و ۶۴۰ تن توت برداشت کنند. 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سی دشت رودبار و صوفیان ده صومعه سرا قطب تولید این میوه خوش طعم در گیلان است، گفت: گیلان ۷۵۰ بهره بردار دارد که بیشتر باغ‌های آن‌ها در رودبار، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت و آستانه اشرفیه قرار دارد.

منوچهر پارسافر با اشاره به حمایت‌های جهاد کشاورزی گیلان افزود: کشاورزانی که مایل به کشت توت فرنگی و توسعه گلخانه‌های استان هستند به سایت سیتا مراجعه کنند و از تسهیلات توسعه گلخانه ها‌ی استان استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: برداشت توت فرنگی در مراکز اصلی تولید این محصول آغاز شده و جشنواره‌های مختلف نیز به شکرانه برداشت توت فرنگی در استان آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.