استاندار کردستان:

مماشاتی با ادارات در مدیریت مصرف برق نخواهیم داشت

زارعی کوشا گفت: در مدیریت مصرف برق هیچ گونه مماشاتی با ادارات نداریم لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی و ادارات نیز کاملا بر عملکرد دستگاه خود در این حوزه نظارت کنند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان صبح امروز در جلسه کارگروه استانی مدیریت و تقاضای مصرف برق که رد سالن شهدای گمنام استنداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه دین ما بر صرفه‌جویی مصرف انرژی تاکید داشته، اما این وضعیت مصرف انرژی در ایران مناسب نیست و متاسفانه در عمل به صرفه‌جویی‌ها عقب هستیم.

او خاطرنشان کرد: از سالیان گذشته تاکید مقام معظم رهبری بر این بوده که حرکتی برای اصلاح مدیریت مصرف آغاز شود که خوشبختانه در دو سال گذشته با همه محدودیت‌ها، مصرف برق مدیریت شد.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه مصرف بخش خانگی خط قرمز است، تاکید کرد: با انجام کار‌های هنرمندانه و فرصت‌های رسانه‌ای برای تبیین صرفه‌جویی مصرف برق در جامعه فرهنگ‌سازی تلاش شود.

او با عنوان اینکه رعایت الگوی مصرف باید به یک ارزش تبدیل شود، عنوان کرد: از جامعه روحانیون، تشکل‌های مردمی و نهاد‌های فرهنگی برای رسیدن به هدف اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی این مهم استفاده شود.

زارعی‌کوشا گفت: مدیریت مصرف برق فقط کار یک دستگاه نیست و هماهنگی کل ادارات و دستگاه‌های اجرایی یک نیاز ضروری است. وی خاطرنشان کرد: شرکت برق با نگاه مساعد، انعطاف پذیری لازم و برنامه ریزی داشته باشد که در ایام پیک مصرف با قطع برق در برای واحد‌های های تولید، صنعتی و کشاورزی مشکلی پیش نیاید.

او با بیان اینکه نظارت‌های موثر و سرزده در ادارات انجام شود، تاکید کرد: در مدیریت مصرق هیچ گونه مماشاتی با ادارات نداریم و تمام مدیران ادارات نحوه مصرف برق و مدیریت آن را پایش و نظارت کنند.

استاندار کردستان افزود: امسال معافیت‌ها و بسته‌های تشویقی بی‌سابقه‌ای برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود لذا باید با به خوبی برای آحاد جامعه تبیین شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندارکردستان هم گفت: مصوبه هیات دولت برای مدیریت مصرف برق الزامی است و مدیران دستگاه‌ها این مورد را مدیریت کنند.

عبدالله رشیدی‌پور اضافه کرد: ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۶ صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر خواهد بود و ادارات باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند.

برچسب ها: مصرف برق ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.