رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بارش ۱۰ میلیمتری باران در شهر کرمانشاه در این فصل از سال در ۲۸ سال گذشته امری بی سابقه بوده است.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : ورود یک موج ناپایدار به استان روز گذشته موجب بارش باران در برخی نقاط استان شد که بیشترین بارندگی با ۳۷ میلیمتر به شهرستان کنگاور ارتباط دارد.

وی افزود: پس از کنگاور، کرمانشاه با ۱۰، کوزران و ثلاث باباجانی با پنج و صحنه با چهار میلیمتر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌ها در استان را سه میلیمتر عنوان کرد و گفت: با این میزان بارندگی میانگین بارش‌ها در استان در سال زراعی جاری به ۴۴۸ میلیمتر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قاسمی ادامه داد: با بارش ۱۰ میلیمتری باران در روز گذشته در شهر کرمانشاه که در نوع خود در این فصل از سال کم سابقه بوده است مجموع بارش‌های سال زراعی این شهرستان نیز به ۴۰۸ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: بارش‌های روز گذشته که در نواحی شمالی از نمود بیشتری برخوردار بود در برخی نقاط از جمله شهرستان کنگاور با آبگرفتگی معابر همراه بود.

قاسمی بیان کرد: از امروز تا اواسط سه شنبه بارش قابل توجهی در سطح استان نخواهیم داشت؛ اما وزش باد ممکن است طی ساعاتی از روز‌های شنبه و سه شنبه هوای استان را بویژه در مناطق مرزی مجدداً غبار آلود کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.