اجرای طرح های راهسازی گلستان با استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در اجرای طرح های راهسازی، استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی در اولویت قرار گرفته است.

مهدی ملک با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای طرح های راهسازی در استان، نقش تعیین کننده‌ای در توسعه اقتصادی و موضوع اشتغال دارد گفت: طی سال‌های اخیر بکارگیری و استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی در اجرای طرح های راهسازی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: خوشبختانه نتیجه این اعتماد، توسعه و ارتقا به موقع زیرساخت‌های محور‌های مواصلاتی در استان است.

او با بیان اینکه اجرای دقیق طرح ها نیازمند یک تعامل دو سویه بین اداره کل راه و شهرسازی و پیمانکاران بومی است، گفت: با بهره‌گیری از شناسایی توانمندی پیمانکاران و برگزاری مناقصات به موقع و اجرای تعهدات طرفین، می‌توان در برنامه‌ریزی دقیق طرح ها برابر زمان‌بندی موفق عمل کرد.

ملک گفت:طرح ها و برنامه‌های راهسازی در قالب چند گروه مشخص، تعریف و تدوین شده، و هر کدام از طرح های راهسازی بر حسب تخصص و پشتیبانی مالی و ضوابط برگزاری مناقصه، به پیمانکار معین واگذار شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ پیمانکاران بومی استان در حوزه راهسازی با اداره کل راه و شهرسازی گلستان همکاری دارند گفت: این امر علاوه بر اهمیت توسعه اقتصادی و معیشت مردم استان، به لحاظ اشتغالزایی نیز از اهمیت بالایی برای استان برخودار است.

ملک افزود: حمایت از تولیدکنندگان و پیمانکاران بومی همواره مورد تاکید استاندار معزز گلستان بوده و در مناقصات و بکارگیری پروژه‌های عمرانی امتیاز بومی بودن لحاظ می‌شود تا حمایتی از تولیدکنندگان و اشتغال استان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.