عدم انتصاب مدیران توصیه ای، محل بی اخلاقی نشود

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در اطلاعیه‌ای نسبت به برخی اظهارنظر‌ها و گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، پیرامون خبر احتمال تغییر برخی مدیران این استان، واکنش نشان داد.

روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، به دنبال طرح مطالب و نقد‌ها و نظراتی در برخی محافل، گروه‌ها و شبکه‌های مَجازی، در خصوص اعلام خبر احتمال تغییر ۱۰ تا ۱۵ مدیر ارشد این استان، از سوی استاندار، با صدور اطلاعیه‌ای، واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه که برای نشر در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، آمده است: 

"پس از مصاحبه خبری استاندار محترم فارس با اصحاب رسانه پیرامون تغییر احتمالی ۱۰-۱۵ مدیر در استان فارس؛ شاهد برخی رفتار‌های محفلی و تلاش در جهت تسویه حساب‌های سیاسی بودیم.

گروهی با ذوق زدگی این تغییرات را بهانه ناکارآمدی دولت در اجرای سیاست‌های خود در استان قلمداد کردند و گروهی دیگر نیز با بداخلاقی، فضای رسانه‌ای را به سمت مهندسی تغییرات برده اند تا یا گزینه‌های مرتبط با آنان تغییر نکند یا گزینه‌هایی که در برابر زیاده خواهی‌های سیاسی و اقتصادی آنان ایستادگی نموده است، برکنار گردد. در این میان، گروه دیگری با دلسوزی و خیرخواهی، نگران تحقق وعده‌های دولت در استان بوده و ابعاد مختلف موضوع را پی می‌گیرند. "

در بخشی از این اطلاعیه ذکر شده است:

"لازم است در این زمینه موارد ذیل مدنظر همه مردم شریف و آگاه استان فارس قرار گیرد:

۱. اگرچه همواره تلاش شده است تا متعهد و متخصص‌ترین گزینه‌ی مطرح، برای مسئولیت‌های مختلف منصوب شود؛ اما هرگونه تغییر در جهت توانمندسازی بیشتر دستگاه اجرایی، امری ضروری و نشانه پویایی مدیریتی استان است که همواره مدنظر بوده و در صورت نیاز استمرار خواهد یافت.

۲. همانگونه که استاندار محترم فارس در گفتگو با اصحاب رسانه نیز بیان نمودند، هرگونه انتصاب مدیران ارشد موضوعی دو سویه است؛ درخواست تغییر باید مورد موافقت وزیر مربوطه و یا عالی‌ترین مقام هر دستگاه نیز قرار گیرد که در خصوص برخی از مدیران؛ مراتب به عالی‌ترین مقام آن دستگاه اعلام شده است.

۳ـ برخی از این افراد کسانی هستند که از ابتدا نیز استاندار فارس بر عدم توانایی کامل آنان در اجرای اهداف دولت، تأکید داشت که بنا به اصرار مدیران عالی دستگاه‌ها و البته اطمینان از سلامت مالی و اخلاقی و داشتن حداقل‌های مدیریتی؛ نظر مرکز را پذیرفت؛ که امروز مدیران عالی دستگاه‌ها نیز، نظر استاندار فارس مبنی بر انتصاب مدیران قوی‌تر را پذیرفته اند. تغییر ۷-۸ درصدی مدیران از بین ۲۰۰ مدیر منصوب شده، مانند آنچه که در دولت نیز رخ داده، نه تنها امری طبیعی، بلکه مبارک و نشان دهنده پویایی دستگاه اجرایی استان و ارزیابی مستمر عملکرد مدیران و نداشتن حاشیه‌ی امن در استان است.

۴. استاندار محترم فارس و مدیران اجرایی هیچگاه خود را از دایره نقد و نگاه منصفانه منتقدین و رسانه‌ها خارج نکرده و همواره ارتباط مناسبی با آنان داشته و نظرات نقادانه آنان را شنیده و پیگیر مطالبات آنان بوده اند و این حرکت سازنده همچنان ادامه خواهد یافت؛ اما برخی تحرکات رسانه‌ای امروز بر علیه مدیریت استان از سوی افراد و اشخاصی است که در پی نصب افرادی از همفکران و دوستان خود برای مناصب مختلف استان بوده اند؛ که اگر از نظر اخلاقی اجازه داشتیم برخی از فشار‌های منتقدین و اسامی افراد محترمی که حداقل‌های لازم برای تأیید صلاحیت را نداشته اند منتشر می‌ساختیم. امیدواریم عدم انتصاب این اشخاص توصیه شده؛ محل تلافی، بی اخلاقی و بی تقوایی‌های اخیر نگردد.

۵. کاش برخی منتقدین امروز، شجاعت لازم را داشتند تا صراحتاً بیان می‌کردند با کدام مدیر مخالفند و چه کسی را به جانشینی وی پیشنهاد می‌دهند تا افکار عمومی متوجه شوند افراد مورد نظر ایشان از چه توانمندی ویژه‌ای برخوردارند.

۶. از سوی مدیریت ارشد استان به برخی منتقدین پرادعا پیشنهاد می‌گردد تا اعلام آمادگی نمایند و مسئولیت اداره کوچکترین شهرستان فارس یا حتی مسئولیت دهیاری یک روستای استان را بپذیرند و تئوری‌های پرحرارت خویش را در میدان عمل به صحنه بیاورند تا در صورت توفیق، از ارتقاء ایشان به جایگاه‌های بالاتر حمایت شود.

۷. به لطف خداوند و به همت مدیران جهادی و پرتلاش استان و به دعای خیر مردم شریف، استان فارس اکنون در بسیاری از شاخص‌های مختلف اعم از امنیتی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و.. به شهادت گزارشات و مستندات رسمی دولت، موفق عمل کرده و حرکت خود را هر روز پرشتاب‌تر نموده است و زیاده خواهی بعضی افراد هیچ تأثیری در حرکت فزاینده آن ندارد و به همراهی مردم و منتقدین با انصاف نیازمند است تا راه روشن پیشرفت و آبادانی فارس را شکوهمندانه طی نماید. "

این اطلاعیه در انتها، تاکید دارد که؛ "مدیریت ارشد استان فارس با احدی عهد اخوت و برادری نبسته و ضمن دفاع از عملکرد صحیح و مؤثر مدیران خود در استان، با هرگونه بی توجهی به سیاست‌های دولت و سستی و اهمال کاری برخورد مناسب و جدی صورت می‌دهد؛ مجددا از همه صاحب نظران دلسوز می‌خواهیم با هم اندیشی، راه کارهائی برای تسریع در رفع مشکلات و نواقص استان به جهت تسریع در پیشرفت و توسعه استان ارائه شود. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار