پس از ۱۷ سال؛

کلنگ ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی به زمین زده شد

مصوبه ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی مربوط به ۱۷ سال پیش است که امروز عملیات ساخت آن در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع آغاز شد.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در مراسم عملیات اجرایی ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی گفت: برای ساخت این موزه ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می‌رسد. 

او افزود: برای شروع عملیات ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل سفر اول رئیس جمهور به استان و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ملی به این طرح اختصاص یافته است.

شاهوردی گفت: در این موزه، موزه باستان شناسی، صنایع دستی، وقف، نسخ خطی و قسمتی از آن هم در اختیار موزه‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون در خراسان جنوبی ۱۸ موزه فعال است که ۱۰ موزه مربوط به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ۶ موزه خصوصی و ۲ موزه در اختیار سایر ارگان‌های دولتی است گفت: هم اکنون ۵ هزار اثر تاریخی در مخازن اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری موجود است که بدلیل کمبود فضا تنها ۲۰۰ اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

استاندار نیر در این مراسم با اشاره به اینکه این موزه را یک طرح کلیدی و زیربنایی در هویت بخشی در جامعه عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی استانی با قدمت بسیار و پیشنه تاریخی است و این موزه می‌تواند هویت پربار استان را به نسل جوان منتقل کند.

 قناعت افزود: همه باید تلاش کنند تا اعتبارات این طرح مهم و ضروری به موقع تخصیص یابد تا بر اساس زمان بندی افتتاح شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.