دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تأمین زمین برای ساخت بیش از ۱۴۱هزار واحد مسکونی

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان، گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان تأمین شده است.

  عطاء الله اکبری در حاشیه بازدید معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان، افزود: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این سراسر این استان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر را فراهم آورده است.

وی از تأمین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و مدت زمان واحد‌های یک طبقه حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن کمتر از هزینه‌های ساخت واحد‌های آپارتمانی است در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار ساخت و ساز به صورت یک طبقه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند..

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح مهم ملی در این استان با گردش مالی بیش از نه هزار میلیارد تومان توانسته علاوه بر ایجاد اشتغال رونق تولید را فراهم آورد.

اکبری خاطر نشان کرد: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تأمین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش‌ها بر تکمیل طرح‌ها بدون اتلاف وقت است.

شایان ذکر است صبح امروز «هادی عباسی» معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به همراه دستیار ویژه وزیر، مدیر عامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) کشور و مدیر کل راه و شهرسازی استان از عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن زاهدان در سایت‌های آرمانشهر و تفتانشهر دیدن و در جریان آخرین روند پیشرفت فیزیکی این طرح مهم ملی در استان قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار