پیش بینی خرید تضمینی ۱۰۰ هزار تن گندم در مازندران

پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی در مازندران خریداری شود.

خلیل حقیقی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری را ۵۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت مناسب سبز این محصول استرتژیک، پیش بینی می‌شود امسال حدود ۱۰۰ هزار تن به صورت تضمینی خریداری شود.

او با بیان این که پارسال ۸۳ هزار ۵۰۰ تن گندم خرید تضمینی در استان انجام شد، افزود: با توجه به رشد سطح زیرکشت گندم در استان از ۵۴ هزار هکتار سال گذشته به ۵۸ هزار هکتار، پیش بینی تولید امسال گندم در استان ۱۷۵ هزار تن است.

حقیقی با بیان این که اولین برداشت گندم در ۶ هکتار مزارع شهرستان گلوگاه در شرق مازندران شروع شد، ادامه داد: کشاورزان محصول خود را به ۳۲ مرکز خرید تضمینی دولتی تحویل بدهند تا دست دلالان از قاچاق گندم کوتاه شود.

او با اشاره به اهمیت تناوب کشت گندم و کلزا با هدف پایداری تولید، گفت: سطح زیر کشت گندم امسال نسبت به سال قبل چهار هزار هکتار بیشتر شده است، یعنی سطح زیر کشت کلزا امسال کاهش یافته و به سطح کشت گندم اضافه شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان مازندران را مربوط به مناطق بهشهر، نکا و گلوگاه دانست و افزود: این محصول در سه منطقه جلگه‌ای، میان بند و کوهستانی کشت می‌شود.

او به هماهنگی و نظارت همه جانبه اداره کل غله و بازرگانی مازندران برای جلوگیری از ورود دلالان به خرید گندم استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا تمهیدات لازم برای عدم خروج گندم تولیدی از شبکه‌های رسمی و تعیین شده برای مصرف انسانی صورت گرفته و خرید و فروش گندم خارج از این سیستم احتمال سوء استفاده عوامل غیرمجاز از کشاورزان را فراهم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.