توافق با تسلا به کام فورد شد

پس از توافق دو شرکت خودرو سازی فورد و تسلا در دسترسی به ایستگاه‌های شارژ، سهام این دو شرکت بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

به نقل از رویترز سهام شرکت فورد موتور، دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در آمریکا، پس از اعلام معامله‌ای که به صاحبان خودرو‌های برقی این شرکت اجازه دسترسی به ایستگاه‌های شارژ شرکت تسلا را می‌دهد، بیش از ۷ درصد افزایش یافت.

سهام فورد در معاملات بعد ازظهر روز جمعه با ۷.۶ درصد افزایش به ۱۲.۲۵ دلار رسید و از سوی دیگر سهام تسلا با ۷.۵ درصد افزایش به ۱۹۷.۹۵ دلار رسید. پت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده نیز از قرارداد بین فورد و تسلا استقبال کرد.

به گفته تحلیلگران، دسترسی به ایستگاه‌های شارژ یکی از موانع اصلی پذیرش گسترده‌تر خودرو‌های الکتریکی تاکنون محسوب می‌شود.

جیم فارلی مدیرعامل شرکت فورد می‌گوید که شرکت جنرال موتورز و سایر خودروسازان در انتخاب بین شارژر‌های الکتریکی تسلا و سیستم شارژ ترکیبی باید انتخاب مناسبی داشته باشند.

جنرال موتورز اعلام کرده که شبکه‌های شارژ باز، بهترین راه برای افزایش استفاده از خودرو‌های برقی هستند و در این زمینه با دیگر خودروسازان همکاری کرده تا یک استاندارد اتصال باز ایجاد کند.

از سال ۲۰۱۲، تسلا شارژر خودروی پرسرعت خود به نام سوپرشارژر را توسعه داده و به کار گرفته است که می‌تواند تنها در ۱۵ دقیقه وسیله نقلیه را برای سفر تا ۳۲۲ مایل (۵۱۸ کیلومتر) شارژ کند. فارلی گفت فورد حدود ۱ هزار مورد شارژر سریع دارد و توافق با تسلا این میزان را دو برابر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار