واردات بیش از ۴۳ میلیون دلار کالا از طریق بازارچه‌های موقت مرزی کردستان

از ابتدای سال گذشته تا پایان فروردین امسال بیش از ۴۳ میلیون دلار کالا از طریق بازارچه‌های موقت مرزی در سطح استان وارد شده است.

بختیار خلقی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: مردم مرزنشین کردستان به وسیله کارت‌های الکترونیکی مرزنشینی که دارند از طریق بازارچه‌های موقت مرزی سیرانبند بانه، خانم شیخان مریوان و مله خورد سروآباد می‌توانند کالا‌هایی را وارد کنند.

او افزود: از همین رو از ابتدای سال جاری تا پایان فروردین ماه سال جاری از طریق بازارچه‌های موقت مرزی کردستان ۳ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۵۱۶ دلار کالا وارد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: میزان تخفیف ریالی سود بازرگانی حاصل از این واردات ۱۹۸ میلیارد و ۱۴۹ میلیون و ۳۰۴ هزار تومان بوده و ۲۸۲ هزار و ۸۵۳ نفر از این سود بهره برده اند.

خلیقی یادآور شد: کولرگازی، یخچال، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، کتری و قوری، خردکن، توستر و لوازم آشپزخانه از مهمترین کالا‌های وارداتی از طریق این بازارچه‌ها بوده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ آیین نامه فعالیت مرزی شکل گرفت و به صورت نهایی در مجموع ۳ بازارچه برای این آیین نامه توسط هیئت وزیران تصویب تصویب شد که یکی تکمیلی و دو مورد آن ایجادی است، یادآور شد: خانم شیخان مریوان و ملا خورد سروآباد ایجادی است و سیرانبند بانه هم تکمیلی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: طبق آمار رسمی در مجموع ۹۵ نفر در سامانه توسعه تجارت استان کارگزاران بازارچه‌های موقت مرزی در ۲۰ کیلومتری شعاع مرزی استان هستند و از تسهیلات سود بازرگانی استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.