پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار تن سیر از مزارع شهرستان بهار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار از پیش‌بینی برداشت ۲۵ هزار سیر از مزارع این شهرستان خبر داد.

عبدالحسین اکبری گفت: امسال ۱۵۵۵ هکتار از مزارع این شهرستان زیرکشت سیر رفته که براساس پیش بینی از این میزان سطح زیرکشت ۲۲ تا ۲۵ هکتار محصول سیر برداشت خواهد شد.

او با اشاره به افزایش  زیرکشت امسال سیر شهرستان نسبت به پارسال افزود: توسعه محصولات کم آب و از سیاست‌های وزارتخانه جهادکشاورزی بوده که در همین رابطه در سال جاری ۲۵ تا ۳۰ هکتار موسیر در مزارعی شهرستان کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه از اواخر اردیبهشت ماه برداشت موسیر از مزارع شهرستان توسط کشاورزان آغاز شده است، گفت: به طور میانگین از هر هکتار موسیر ۲۰ تن محصول قابل برداشت بوده که براساس همین پیش بینی بیش از ۵۰۰ تا ۵۵۰ تن محصول موسیر از مزارع این شهرستان برداشت خواهد شد.

اکبری با اشاره به کشت سیر در شهرستان بهار تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک این منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر است، می‌تواند به عنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

او افزود: نبود انبار‌های فنی برای ذخیره سازی و فقدان واحدهای فرآوری صنعتی و بسته بندی از جمله مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان بهار به شمار می‌رود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهار تاکید کرد: سیر علاوه بر مصرف خوراکی به صورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد که به عنوان یک گیاه دارویی مؤثر در بیماری‌هایی همچون فشارخون، بیماری‌های قلبی، کاهش کلسترول خون و خواص ضدانگلی، ضدمیکروبی و درمان بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.