سیب و شاه‌توت شما را قدرتمند می‌کنند

مصرف مواد غنی از فلاونول مانند سیب و شاه توت با افزایش سن شما را قوی می‌کنند.

ناتوانی یک سندرم سالمندی است و می‌تواند منجر به خطر بیشتر بستری شدن در بیمارستان به علت ناتوانی، شکستگی و مرگ و میر شود. 

همان طور که می‌دانید میزان ضعف رفتن و بی حال شدن با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد، فلانول‌ها تا حدودی از این اتفاق جلوگیری می‌کنند.

فلاونول‌ها یک ترکیب طبیعی هستند که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند.

منابع فلاونول عبارتند از انواع توت‌ها، پیاز، هلو، گوجه فرنگی و کلم پیچ.

فلاونول‌ها را می‌توان در شکلات تلخ و چای نیز یافت. 

دکتر لوری رایت گفت: فلاونول‌ها به خانواده پلی فنول‌ها تعلق دارند، گروه وسیعی از ترکیبات موجود در گیاهان است که دارای فواید سلامتی هستند.

طبق نظر محققان مصرف بالای کوئرستین فلاونوئیدی قوی‌ترین ارتباط را با پیشگیری از ضعف دارد. 

این داده‌ها نشان می‌دهند ممکن است زیر کلاس‌های خاصی از فلاونوئید‌ها وجود داشته باشند که بیشترین پتانسیل را به عنوان یک استراتژی غذایی برای پیشگیری از ضعف داشته باشند.

فنوتیپ شکنندگی Fried Trusted Source ابزاری است که برای ارزیابی ضعف فرد استفاده می‌شود و از پنج معیار استفاده می‌کند که شامل کاهش وزن غیر عمدی، قدرت یا ضعف دست، خستگی گزارش شده توسط فرد، فعالیت بدنی کم و سرعت کم راه رفتن است.

در حالی که عوامل متعددی می‌توانند در ضعف نقش داشته باشند، اعتقاد بر این است که منبع مورد اعتماد تغذیه نقش مهمی ایفا می‌کند. 
رژیم غذایی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر ضعف داشته باشد. پروتئین به طور ویژه برای حفظ قدرت و جلوگیری از سارکوپنی (از دست دادن عضلات) که می‌تواند باعث ضعف شود، نقش ایفا می‌کند. 

رایت گفت: ویتامین D و کلسیم برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها و جلوگیری از شکستگی مهم هستند. 

خوردن کالری کافی و اطمینان از دریافت مناسب از مواد مغذی نیز مهم است. آنچه که ما می‌خوریم، ترکیب مواد مغذی آن و این که آیا منجر به اسیدیته بیشتر در خون می‌شود یا خون را قلیایی می‌کند، می‌تواند تفاوت بزرگی در شکنندگی ایجاد کند. 

اگر به اندازه کافی غذا نخوریم یا مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها (غذا‌های ضد التهابی) دریافت نکنیم به احتمال زیاد دچار ضعف و بی حالی خواهیم شد.

به نقل از دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ در لس آنجلس، به هر نحو که می‌توانید از میوه و سبزیجات بیشتری بهره ببرید. به صورت تازه، کنسرو یا منجمد شده، چون به هر نحو فواید این مواد را به بدن باز هم بهتر از نخوردن میوه و سبزیجات است. 

سعی کنید تا جایی که می‌توانید غذا‌های گیاهی بیشتری را وارد رژیم غذایی خود کنید و مصرف غذا‌های بسته بندی شده را محدود کنید.

ممکن است افراد مسن نسبت به افراد جوان به کالری کمتری نیاز داشته باشند، اما می توانند نیاز به مواد مغذی بیشتری داشته باشند. 

کارشناسان می‌گویند نوشیدن مایعات کافی و رژیم غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات کامل برای ارتقای سلامت و کاهش خطر بیماری مهم است. 

کاهش مصرف قند‌های اضافه شده، چربی‌های اشباع شده و سدیم نیز مهم است. 

یادتان باشد برای ایجاد تغییراتی که می‌تواند به پیری سالم کمک کند، هرگز دیر نیست. کارشناسانی که با Medical News Today صحبت کرده اند، گفتند: ایجاد تغییرات سالم در رژیم غذایی باید قبل از ورود به سن بالاتر مورد توجه قرار گیرد. همه ما باید در طول زندگی به تغذیه فکر کنیم و به راه‌هایی که در درازمدت سلامت خود را حفظ کنیم. 

هانس گفت: تغذیه یک گام بلند مدت است و ما در همان لحظه‌ای که رژیم غذایی خود را تغییر می‌دهیم الزاما متوجه تغییر نمی‌شویم و ممکن است هفته ها، ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا متوجه فواید یا مضرات آن شویم؛ بنابراین باید تا آن جا که ممکن است به تغذیه سالم فکر و برایش برنامه ریزی کنیم.

یکی از این برنامه ریزی‌ها قرار دادن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر در برنامه غذاییمان است و همان طور که ذکر شد سیب و شاه توت از میوه‌هایی هستند که خصوصا از سنین پایین‌تر، ذخایر قدرت برای سنین پیری به حساب می‌آید.

گاهی اعمال یک تغییر شاید کوچک به نظر برسد، اما اثر آن بلند مدت و پر فایده خواهد بود. درست مانند اعمال تغییراتی در رژیم غذایی که ارزش خود را در سنین کهنسالی نشان خواهند داد.

منبع: سایت مدیکال نیوز تدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.