افزایش مبادلات ریلی کالا با آذربایجان از مرز آستارا

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان از مرز آستارا ۸۱ درصد افزایش یافته است.

غلامحسین ولدی، مدیرکل راه آهن شمال ۲ از افزایش ۸۱ درصدی مبادلات ریلی کالا با جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی آستارا طی ۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۱۲۰ هزار و ۱۲۵ تن کالا در پایانه ریلی آستارا با جمهوری آذربایجان مبادله شد که این میزان نسبت به ۶۶ هزار و ۳۳۸ تن کالا در همین زمان طی پارسال ۸۱ درصد رشد دارد.

او همچنین میزان صادرات ریلی کالا از پایانه مرزی آستارا به جمهوری آذربایجان و کشور‌های آسیای میانه را در این مدت ۴۱ هزار و ۴۱۲ تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به ۳۹ هزار و ۶۷۰ تن کالا در مدت مشابه سال گذشته بیانگر نزدیک به ۴ درصد رشد است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ تصریح کرد: همچنین ۳۱ هزار و ۴۲۹ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد کشور شد که نسبت به ۱۸ هزار و ۲۴۱ تن مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده ۷۲ درصد رشد در واردات از این طریق است.

به گفته ولدی، طی فروردین و اردیبهشت امسال همچنین ۴۷ هزار و ۲۸۴ تن کالا از طریق مسیر ریلی پایانه مرزی آستارا ترانزیت شده که این میزان در مقایسه با آمار ۸ هزار و ۴۲۷ تن در سال گذشته ۴۶۱ درصد رشد دارد.

او عمده کالا‌های صادراتی از این مسیر را شامل مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، کاشی و کانتینر اعلام کرد و گفت: چوب، ذرت، الوار، کانتینر و عدس هم بیشترین کالا‌های وارداتی از طریق راه آهن شمال ۲ به کشور بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲، محصولاتی نظیر گندم و جو، آرد، مواد شیمیایی، چوب و الوار را هم از جمله بیشترین کالا‌های ترانزیت شده در مسیر ریلی پایانه مرزی آستارا برشمرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و حاشیه دریای خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان ۳ مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.