هواشناسی قزوین هشدار به رنگ زرد صادر کرد

 کارشناس هواشناسی قزوین گفت: وزش باد‌های جنوبی با احتمال غلظت آلاینده‌های جوی برای فردا دوشنبه در این استان باعث شد تا این اداره کل هشدار سطح زرد را صادر کند.

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی قزوین گفت: با توجه به پیش بینی‌های به عمل آمده مبنی بر وزش باد‌های راز (جنوبی) و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی که کاهش کیفیت هوا را نیز به دنبال خواهد داشت توصیه می‌شود تا فردا /دوشنبه/ افراد از تردد‌های غیرضروری و فعالیت در هوای باز، به ویژه برای گروه‌های حساس خودداری کنند.

وی ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، برای امروز و فردا جوی به نسبت پایدار در سطح منطقه را پیش رو داریم و از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر چهارشنبه هفته جاری نیز با گذر امواج تراز میانی جو، افزایش ابر و در پاره‌ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: با توجه به خاصیت فصل بهاری و تشکیل ابر‌های همرفتی، ناپایداری‌ها به صورت محلی از میزان بیشتری برخوردار بوده و به لحاظ دمایی نیز تا روز سه شنبه روند افزایش دما را پیش رو داریم.

بهروزی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۹ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۵ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار