حاکمیت جوی پایدار تا اواسط هفته در اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جوی پایدار تا اواسط هفته در نقاط مختلف اردبیل مستقر خواهد بود.

سیاوش محمدی در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی جو استان تا روز سه شنبه نسبتاً پایدار بوده و عموماً آسمان صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابرهای همرفتی، وزش باد جنوبی گاهی تند و در مناطق مرکزی و جنوبی استان رگبار باران و یا رعدوبرق خواهیم بود، می گوید: با توجه به وزش باد جنوبی، استقرار هوای نسبتاً گرم و افزایش غلظت گردو غبار دور از انتظار نخواهد بود.

او با اشاره به تشدید ناپایداری‌ها از روز چهارشنبه با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو گفت: در ساعات بعد از ظهر و عصر شاهد وزش تندبادهای لحظه‌ای، رخداد رگبار باران و رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، اصابت صاعقه خواهیم بود.

محمدی می گوید: در برخی مناطق آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی خواهیم بود و همچنین از دمای هوا قدری کاسته می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: لذا به کوهنوردان و مسافران نیز توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات در ساعات عصر و شب و عدم اطراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.