تصمیم درباره حریم ساختمان مجلس با شورای امنیت است

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را در خصوص منطقه ۱۲ ارائه کرده و خواستار حل مشکلات منطقه شدند.

محمد آخوندی گفت: بررسی‌ها نشان داد که از ۵۴ پروژه توسعه محله‌ای در منطقه ۱۲، ۴۶ پروژه اجرا شده است و اجرای مابقی پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات در منطقه ۱۲ بازگشایی محور شمالی میدان امام خمینی (ره) است که اجرای کامل این طرح نیاز به نقدینگی دارد، گفت: اگر این نقدینگی تخصیص پیدا نکند با یک معضل روبرو خواهیم شد و من با شهرداری صحبت کردم و به آن‌ها تأکید شد که نقدینگی باید تأمین شود تا این محور بازگشایی شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جابجایی مدیران در شهرداری تهران، تصریح کرد: اگر یک مدیر خوب کار می‌کند نباید او را جابجا کنیم؛ بلکه باید مراقبش باشیم تا مجموعه‌ای که آن مدیر بر آن نظارت می‌کند کارهایش را خوب انجام دهد و با مشکل مواجه نشود. چرا که ما اینجا مستأجر هستیم و کسانی که سال‌ها در شهرداری فعالیت کرده و تجربه کاری دارند، قرار است شهر را اداره کنند.

مهدی چمران در واکنش به گزارش آخوندی از بازدیدش از یکی از محلات منطقه ۱۲ گفت: من نیز حرف شما را می‌پذیرم. وقتی که یک مدیر در یک بخش خوب کار می‌کند نباید او را جابجا کنیم که کار‌های خوب او در آن بخش باقی بماند و در مورد ساختمان میدان امام خمینی (ساختمان معروف به بلدیه) نیز باید متذکر شویم که کار ساختمانی با وجود هزینه‌های زیادی که انجام شده هنوز نیمه کاره است و لازم است که تکمیل شود. چرا که برای این ساختمان (ساختمان معروف به بلدیه) کاربری موزه و فضای فرهنگی پیش بینی شده است و هر چقدر سریعتر این پروژه تکمیل شود به افزایش سرانه‌ها کمک می‌کند.

جعفر تشکری هاشمی نیز در واکنش به این گزارش گفت: یکی از اقداماتی که در منطقه ۱۲ صورت گرفته ایجاد رفیوژ میانی با فضای سبز در وسط خیابان است که این اقدام آسیب زننده است؛ چرا که آبیاری این درختان وسط خیابان کار بسیار خطرناک برای کارگران فضای سبز است و منجر به تصادف آن‌ها می‌شود و اگر آب هم در سطح خیابان جاری شود موجب آسیب زدن به موتور‌ها و خودرو‌ها می‌شود و جای سوال است که چرا این فضای سبز در پیاده رو ایجاد نشده تا مردم از آن بهره‌مند شوند و توصیه من این است که پول‌های مردم که بابت عوارض پرداخت می‌کنند برای کار‌های بیهوده هزینه نشود.

وی همچنین با اشاره به جمع آوری سنگ فرش خیابان ۱۷ شهریور تصریح کرد: نهضت آسفالت معابر یک عارضه است؛ چرا که سنگ فرش می‌تواند به جذابیت معابر کمک کند و ما نباید تمام خیابان هایمان را آسفالت کنیم.

در ادامه مهدی پیرهادی هم با تأکید بر اینکه من سال‌ها در این منطقه ساکن بودم و به عینه مشاهده کردم که بازگشایی معبر در خیابان ۱۷ شهریور موجب رضایتمندی مردم شده است، گفت: اقدامات خوبی در سطح منطقه ۱۲ انجام شده است، اما در خصوص وضعیت بوستان‌های این منطقه و بازار تهران باید گزارش جداگانه‌ای ارائه شود.

پیرهادی با بیان اینکه در خیابان مجاهدین اسلام با محدودیت ارتفاع مواجه هستیم، ادامه داد: این مسئله موجب نارضایتی مردم شده و باید به فکر راه حلی باشیم.

احمد علوی نیز در این باره گفت: اتفاقی که برای خیابان ۱۷ شهریور افتاد مردانگی بود. چرا که دیدیم طرحی که از قبل اجرا شده بود و تاثیری در زندگی مردم نداشت می‌بایست رفع می‌شد و در مورد نوسازی بازار و ایمنی آن ورود کردیم و امیدواریم با همکاری مجموعه‌های دیگر اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.

مهدی بابایی عضو دیگر شورای شهر نیز با بیان اینکه در رفیوژ میانی خیابان ۱۷ شهریور نباید درخت کاشت و آبیاری قطره‌ای را باید در دستور کار قرار داد گفت: با آبیاری قطره‌ای دیگر نیازی به حضور کارگران نیست.

 امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ در واکنش به سخنان اعضای شورای شهر گفت: ۹۰ درصد آبیاری رفیوژ میانی خیابان ۱۷ شهریور مکانیزه است و ما از آنجایی که منطقه ۱۲ از لحاظ فضای سبز بسیار فقیر است این طرح را برای پیاده رو‌ها نیز در نظر گرفته ایم.

وی در خصوص محدودیت ارتفاع در ساختمان‌های اطراف مجلس بیان کرد: مراکز حیاتی ۱۵۰ متر حریم دارند، برای ساختمان مجلس ۶۵۰ متر حریم در نظر گرفته شده است که این عدد بسیار زیاد است و ما و مجلس با این موضوع موافق نیستیم، اما شورای امنیت باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

یزدی در مورد ایمنی بازار نیز گفت: مسئله عمده بازار ایمنی شبکه برق و فاضلاب است که باید دستگاه‌های دولتی در این خصوص وارد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار