عقب نشینی نتانیاهو از لایحه توقف کمک‌های بین المللی به سازمان‌های فلسطینی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ارائه لایحه‌ای را که بر کمک‌های بین المللی به سازمان‌های فلسطینی تأثیر می‌گذارد، متوقف کرد.

بنیامین نتانیاهو، پس از انتقاد شدید آمریکا و کشور‌های مطرح اروپایی، ارائه پیش نویس قانونی برای محدود کردن فعالیت سازمان‌های غیرانتفاعی و دریافت کمک‌های مالی آن‌ها از دولت‌های خارجی را متوقف کرد.

روزنامه عبری هاآرتص گزارش داد: این لایحه طبق برنامه امروز در کمیته وزارتی امور قانونگذاری به رای گیری گذاشته نمی‌شود، بلکه به عنوان یک اقدام عمدتا نمادین بررسی می‌شود.

لایحه پیشنهادی به دنبال اعمال مالیات ۶۵ درصدی بر کمک‌های دریافتی سازمان‌ها و انجمن‌ها از دولت خارجی است.

وزارت خارجه آلمان به شدت از این لایحه انتقاد کرد و گفت: اجرای این لایحه به روابط با اسرائیل و همچنین دولت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی آسیب می‌رساند. وزارت خارجه آلمان همچنین نسبت به آسیب رساندن به نهاد‌های جامعه مدنی هشدار داد.

همچنین روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت اعلام کرد: این قانون به دنبال هدف قرار دادن انجمن‌ها و نهاد‌های فلسطینی چه در کرانه باختری و چه در داخل مناطق موسوم به خط سبز، و همچنین انجمن‌های چپگرا و ... است.

این روزنامه افزود: جیمز کالیفری وزیر امور خارجه انگلیس با الی کوهن همتای اسرائیلی خود، تماس گرفت و از او خواست که از تصویب این قانون خودداری کند، در حالی که وی پاسخ داد که اسرائیل مداخله هیچ کشوری در امور داخلی خود و در زمینه درگیری با فلسطینی‌ها را نخواهد پذیرفت.

یدیعوت آحارونوت ادامه داد: موضع کوهن در رابطه با قانون این است که اگر کمک‌هایی از طرف دولت‌های خارجی به اهداف بشردوستانه مانند ساخت بیمارستان یا خرید دارو یا غذا صورت می‌گیرد، باید بدون پرداخت مالیات اجازه داده شود و حتی یک شیکل نیز نباید برداشت شود. اما اگر اموال و کمک‌های دولت‌ها به کار‌هایی مانند ساخت و ساز در منطقه C، تحریک در کتاب‌های درسی یا حمایت از سازمان‌های مرتبط با سازمان‌های "تروریستی" تخصیص داده شود باید کاملا از آن‌ها جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار