ترویج فرهنگ کتابخوانی همراه با انتخاب کتاب مفید

امام جمعه اصفهان گفت: باید جامعه را ابتدا به کتابخوانی توصیه و سپس نسبت به ترویج انتخاب کتاب مفید و موثر برای هر رده سنی اقدام کرد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیر کل و معاونان کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه گرچه فضای مجازی در دنیا گسترش پیدا کرده و حجم اطلاعات و اخبار زیادی دراین فضا تولید می‌شود، ولی هیچ یک از این عرصه‌ها جایگزین کتاب و کتابخوانی نمی‌شود، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امری شایسته است که خود وخانواده خویش را به امر کتابخوانی و مطالعه روزانه عادت بدهیم.

او افزود: به کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی توصیه می‌کنم که عمر خود را در طول خدمت روزانه به بطالت نگذارند و اکنون که فضایی فراهم شده در فضای کتاب و کتابخوانی تنفس می‌کنید به کتاب خوانی نیز مشغول باشند.

او گفت: نکته دوم در موضوع کتاب و کتابخوانی این است که باید کتابِ مفید را برای هر رده سنی یافت، داشتن قفسه‌های بزرگ کتاب و صد‌ها جلد متنوع و رنگارنگ کتاب مهم نیست، بلکه یافتن و خواندن «کتاب مفید» حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ارسال هر نوع کتاب برای هر شهر و روستا و محله‌ای کاری عقلانی نیست و مدیریت کتابخانه‌ها باید نسبت به فرهنگ و میزان تحصیلات هر منطقه، کتاب‌هایی را به کتابخانه محله اختصاص دهد.

در این دیدار، علی شاه نظری  مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: در ۲۸ شهرستان استان بیش از ۲۱۱ کتابخانه عمومی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.