انجمن جهانی فولاد:

تنها ایران و دو کشور دیگر در دوران کرونا رشد تولید فولاد داشتند

طبق آخرین داده‌های انجمن جهانی فولاد، ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است که با تولید ۳۰.۶ میلیون تن توانست جزو سه کشوری باشد که در دوره همه‌گیری کرونا تولید سالانه خود را افزایش دادند.

فولاد یکی از اجزای بسیار مهم و حیاتی اقتصاد و صنعت مدرن است. فولاد برای ساخت و ساز، خودرو‌ها و بسیاری از لوازم و زیرساخت‌های دیگر که در زندگی روزمره ما استفاده می‌شود، ضروری است.

اینفوگرافیک وب سایت ویژوال کاپیتالیست نشان می‌دهد که تولید فولاد در جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱۸۷۸ میلیون تن رسید. تنها کمی بیشتر از تولید پیش از همه‌گیری کویید ۱۹ که ۱۸۷۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ بود.

تولید فولاد در مقایسه با سال بعد از همه‌گیری کاهش قابل‌توجهی داشت. در آن زمان تولید فولاد به ۱۹۶۰ میلیون تن در سال رسیده بود تا با کاهش ۴.۲ درصدی نسبت به سال گذشته بزرگترین کاهش از سال ۲۰۰۹ و قبل از آن ۱۹۹۱، رقم خورده باشد.

در دوره کرونا بسیاری از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان تولیدشان را کاهش دادند. تنها سه کشور از پانزده کشور برتر یعنی هند، ایران و اندونزی تولید سالانه خود را افزایش دادند. بسیاری از دیگر کشور‌های تولیدکننده برتر فولاد شاهد کاهش تولید سالانه بیش از ۵ درصد بوده‌اند و تولید ترکیه، ایتالیا، تایوان و ویتنام همگی کاهش دو رقمی را تجربه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
پس چرا هی آهن گرون میشه
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
کجا رفت پس...چرا خودرو سازی میگه از بیرون فولاد وارد میکنیم
Germany
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
البته به قیمت چهارصد هزار تلفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
مردم ایران در سالهای گذشته که تولید فولاد 10درصد میزان فعلی بود راحت تر خانه می ساختند چون در حال حاضر صنایع فولادی به دست بخش خصوصی افتاده است و دولت توان اعمال قیمت واقعی را ندارد چرا باید درکشوری که تولید فولاد آن بشدت افزایش داشته است ساخت و ساز بشدت کاهش یافته است ؟؟ جواب مشخص است قیمت صنایع فولادی در کشور بشدت بالا بوده و عادلانه نیست . قیمت صنایع فولادی از جمله میلگرد و آهن بایستی کمتر از نصف قیمت فعلی باشد تا شاهد رونق ساخت و ساز در کشور باشیم .
آخرین اخبار