ایجاد ۱۲ هزار ظرفیت سازی فیبرنوری در قالب طرح نجما

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی در حال حاضر ۱۲ هزار ظرفیت اتصال به فیبر نوری برای مشترکین در سطح سه شهر بیرجند، قاین و فردوس ایجاد شده که ۳ هزار و ۶۱۰ مشترک فعال دارد.

میری مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی در خصوص توسعه عدالت و تسهیل دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات، طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران با اجرای حدود ۱۴۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر‌های خراسان جنوبی به منظور فیبر رسانی به منازل اجرا شده است. 

 اوبا اشاره به اینکه ۵۸ هزار خانوار خراسان جنوبی در طرح نجما تحت پوشش فیبر نوری برای بهره مندی از اینترنت خانگی قرار می‌گیرند افزود: این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۸۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت مخابرات ایران در برنامه‌ای دوساله در استان آغاز شده است.

میری اظهار کرد: اجرای این طرح عظیم نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی و خصوصا شهرداری هاست. 

اصلاح زیر ساخت‌های فیبر در شهر‌ها برای واگذاری سرویس FTTH، نصب و راه اندازی کافو‌های نوری از جمله عملیات طرح نجما در خراسان جنوبی است که کاهش هزینه‌ها، ایجاد بستر کسب وکار هوشمند و افزایش رضایتمندی مشترکان از جمله مزیت‌های اجرای آن است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: ارتقا سرعت و کیفیت سرویس‌های باند پهن مشتریان خانگی مورد هدف بر اساس مطالعه بازار تا یک گیگا بایت بر ثانیه، اصلاح زیر ساخت‌های فیبر در شهر‌ها برای واگذاری سرویس به اپراتور‌ها و متقاضیان تجاری، ایجا دسترسی مردم به ارتباطات voice و دیتا در طرح‌های مسکونی در حال احداث، بهسازی شبکه با آخرین تکنولوژی روز تلفن ثابت از جمله اهداف این طرح است.

پوشش ۹ ناحیه انتخابی فاقد زیر ساخت ارتباطی، ارائه پهنای باند‌های گسترده‌تر به مشترکین توسعه بافته، نزدیک شدن فیبر به خانه مشترکان، واگذاری سرویس VDSL یا افزایش پهنای باند مشترکین ADSL، امکان ارائه سرویس‌های دیتای خارجی از جمله نتایج حاصل از طرح نجما در استان است.

او گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار ظرفیت اتصال به فیبر نوری برای مشترکین در سطح سه شهر بیرجند، قاین و فردوس ایجاد شده که ۳ هزار و ۶۱۰ مشترک فعال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار