تصویب روز همدان در تقویم رسمی کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور یکم شهریور در تقویم رسمی به نام «روز همدان» مصوب شد.

 مسعود ویژه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان همدان سال گذشته ۶۷ جلسه با ۱۲۰ دستور کار و ۳۵۰ مصوبه در ۹ شهرستان استان برگزار کرد که ۲ مورد از مهمترین مصوبات این جلسات پیشنهاد مصوبه نامگذاری روز همدان و سند مهندسی فرهنگی استان است ضمن اینکه ۶۰ درصد مجموع مصوبات اجرایی شده است.

او با بیان اینکه سال گذشته در نهاوند هشت جلسه با ۵۴ مصوبه با تشکیل ۹ کمیته تخصصی برگزار شده است تصریح کرد: برای اجرای مصوبات سه ایراد کلی وجود دارد برخی از آن‌ها پشتوانه مالی می‌خواهد که در این زمینه ما دارای امکانات مالی و اعتبارات ویژه نیستیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: دومین نقص مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی این است که از پشتیبانی اجرایی لازم برخوردار نیست که در این زمینه نیاز به قانون بالادستی است.

ویژه ورود شورای فرهنگ عمومی به مسائل ریز و جزیی را از دیگر ضعف‌ها عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث ایجاد چالش‌هایی می‌شود که با هدف اصلی شورا سازگار نیست.

او به برنامه‌های استان در بحث فرهنگی پرداخت و گفت: امسال در ۶ محور برنامه‌های فرهنگی را در استان پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به محور‌های ۶گانه فرهنگی در دست اجرا گفت: کادرسازی هنری مانند تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر، بحث اقتصاد فرهنگ و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، برگزاری جشنواره و رویدادها، تقویت بنیه اعتقادات دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره شهدا محور‌های اصلی برنامه‌های استان در حوزه فرهنگ است.

ویژه با بیان اینکه شهرستان نهاوند از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است گفت: تعدادی از رویداد‌های فرهنگی و هنری استان با محوریت نهاوند برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.