سجادی: برای تعامل با ورزش دنیا نیاز به همکاری سفرای ایران داریم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت ۱۰۵ انجمن ورزشی، ۵۴ فدراسیون و ۲۳۵ گونه ورزشی در ایران هدف وزارت ورزش را فعال کردن رشته‌های ورزشی بیشتر در کشورمان دانست.

گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امروز (یکشنبه) با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

سجادی در این نشست درباره راهکار‌های همکاری و تعامل وزارت ورزش و جوانان و سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صحبت کرد و پاسخگوی سؤالات برخی از سفرای کشورمان شد.

وزیر ورزش و جوانان در این نشست اظهار داشت: تشکر می‌کنم از وزارت امور خارجه که میزبان این نشست مهم بود و فرصت تعامل بین وزارت ورزش و جوانان و سفرای جمهوری اسلامی ایران را فراهم کرد. هر چقدر تعامل در این حوزه بیشتر باشد در رسیدن به اهداف‌مان موفق‌تر خواهیم بود.

وی افزود: در کشور ایران ۱۰۵ انجمن ورزشی، ۵۴ فدراسیون و ۲۳۵ گونه ورزشی مشغول به فعالیت هستند و تلاش ما این است که رشته‌های ورزشی بیشتری را در کشور فعال کنیم. هدف ما این است که از دنیا عقب نمانیم و موفقیت‌های زیاد دیگری به دست آوریم، هرچند که برای ما مهم است در کنار این موفقیت‌ها ارزش‌های دینی نیز حفظ شود.

سجادی با تأکید بر لزوم همکاری وزارت ورزش و جوانان با سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف جهان خاطرنشان کرد: ما دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با کشور‌های دیگر درباره تبادل مربی، تبادل بازیکن و برگزاری بازی‌های دوستانه و اردو‌های مشترک هستیم و در این راستا به کمک دوستان‌مان در سفارتخانه‌ها نیاز داریم.

وی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۱ میزبان رویداد نوروزگاه در ایران بودیم که استقبال خوبی از سوی کشور‌هایی که مراسم نوروز را دارند صورت گرفت. برخی از کشور‌ها از جمله روسیه که این مراسم را ندارند نیز در مسابقات نوروزگاه شرکت کردند. تلاش می‌کنیم که این رویداد برای امسال با کیفیت بهتری برگزار شود و برای این امر به کمک سفرای کشورمان نیاز داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها، حمایت از کسب میزبانی ایران و همچنین کسب کرسی‌های بین‌المللی جزو مواردی است که نیاز به همکاری نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور داریم. کسب کرسی و کسب میزبانی برای ما بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران در بسیاری از رشته‌ها مانند قایقرانی در آب‌های خروشان، صخره‌نوردی، اسکی کوهستان و دوندگی در ارتفاعات می‌تواند جذابیت زیادی برای ورزشکاران کشور‌های دیگر داشته باشد. از این رو سفرای ما باید با تعامل این ظرفیت خوب ایران در ورزش را به کشور‌های دیگر نشان دهند.

وی گفت: احترام به تاریخ و سوابق هر کشور در ورزش نیز وجود دارد. بیش از هزار و ۲۰۰ نوع ورزش بومی و محلی در کشور داریم که ۵۰۰ ورزش دارای دستورالعمل هستند. از ظرفیت بازی‌های بومی و محلی نیز برای ارتباط با کشور‌های دیگر می‌توان به نحو احسن استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار