گاز اتان به صورت آزمایشی وارد پتروشیمی گچساران شد

رئیس مجتمع پتروشیمی گچساران گفت: خوراک پتروشیمی گچساران (گاز اتان) بصورت آزمایشی وارد این واحد صنعتی شد.

مسعود سیاهپور رئیس مجتمع پتروشیمی گچساران گفت: خوراک مجتمع پتروشیمی گچساران، گاز اتان می‌باشد که از طریق خط لوله‌ای به قطر ۲۰ اینچ و به طول ۹۰ کیلومتر از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس تامین می‌گردد.

وی بیان کرد: میزان خوراک پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون و ۲۵۰هزار تن گاز اتان است.

سیاهپور اظهار کرد: محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C ۳ (برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود که به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور و نیز سایر پتروشیمی‌های خط اتیلن غرب ارسال می‌شود.

وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی گچساران به ۹۵.۲۷ درصد رسیده است و به زودی شاهد راه‌اندازی این طرح بزرگ ملی خواهیم بود.

سیاهپور تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه این طرح مهم اقتصادی بزودی به بهره برداری خواهد رسید گفت: ۸۳ درصد تجهیزات مهم نصب شده پتروشیمی گچساران بومی سازی گردیده و تولید متخصصان داخل ایران است.

سیاهپور تصریح کرد: واحد برج‌های خنک کننده، برج‌های جداسازی، درام، مبدل‌های حرارتی، داخلی سازی اِستک فِلر، واحد آب، واحد بخار، ایستگاه پمپاژ، مخازن اتان و اتیلن، انواع پمپ‌ها و سایر بخش‌ها و تجهیزات مهم دیگر در پتروشیمی گچساران، ساخت ایران بوده است.

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی گچساران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه به تولید داخل و بومی سازی، در بخش‌های مختلف از تجهیزات ساخت کشور استفاده کرده است.

ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران به گفته کارشناسان اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان گچساران ایفا خواهد کرد.

برچسب ها: پتروشیمی ، گاز اتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.