تکمیل باند دوم گرمی –بیله سوار مغان تا پایان سال

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود باند دوم گرمی – بیله سوار به طول ۱۲ کیلومتر تا پایان امسال تکمیل شود.

محبوب حیدری گفت: تعریض این بخش از راههای استان با هدف تسهیل در تردد ترانزیت بین‌المللی پایانه مرزی بیله‌سوار و همچنین تردد ایمن ترافیک شهرستان‌های شمالی استان به اردبیل و در نهایت مرکز کشور از اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل می گوید: با بهره‌ برداری از این طرح علاوه بر افزایش ایمنی تردد، کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش زمان سفر، شاهد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شمال استان، افزایش جذب سرمایه‌گذار و در نهایت توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه خواهیم بود.

او همچنین از اختصاص یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بزرگراه سربند- مشگین شهر خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح بزودی ۴۵۰ میلیارد ریال دیگر به آن اختصاص داده می‌شود.

حیدری با بیان اینکه بهسازی و تعریض ۲۰ کیلومتر بزرگراه سربند – مشگین‌شهر در دست اجرا است می گوید: جاده سربند- مشگین شهر بخشی از شبکه ارتباطی اردبیل با شمال استان است که در سال‌های اخیر شاهد تصادفات بسیاری بوده است و انتظار می‌رود با اجرای عملیات تعریض و توسعه شبکه بزرگراهی میزان تصادفات در این مسیر کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات آسفالت هفت کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده و ۱۳ کیلومتر باقی‌مانده هم در اختیار پیمانکار گذاشته شده که پیش‌بینی می‌شود امسال عملیات اجرایی این بخش از طرح تکمیل شود.

حیدری می گوید: با اختصاص این منابع از محل ماده ۵۶ و همچنین ۷۰۰ میلیارد ریال از محل ردیف‌های ملی امسال شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بزرگراه سربند - مشگین‌شهر را ۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار گرفته و برای احداث این بزرگراه‌ها تاکنون هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حیدری با بیان اینکه تمام طرح‌های حوزه راه استان از منابع و ردیف دولتی برخوردار هستند، می گوید: سالانه ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع صرف طرح‌های حوزه راه و مسکن در استان اردبیل می‌شود که در دولت سیزدهم این منابع اغلب به صورت نقد تامین می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.